عصر بازار

اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایر

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: به منظور تامین آب شرب مورد نیاز عشایر امسال از محل منابع ورودی به صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: این اعتبارات از محل بند ه تبصره چهار قانون بودجه تامین می شود و در راستای آن طرح های مربوط به شبکه آب شرب برای عشایر اجرا می شود.

    وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر 9 طرح آبرسانی به عشایر در استان قزوین در حال اجراست که منابع آن از محل اعتبارات یاد شده تامین می شود.

    رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به نقش عشایر در کمک به تامین گوشت مورد نیاز کشور،اظهار داشت: به همین منظور دوره های آموزشی متناسب با عشایر تدارک دیده شده است.

    قندالی همچنین با اشاره به ظرفیت های عشایر در زمینه تولید گیاهان دارویی،گفت: با کمک دستگاه هایی نظیر جهاد کشاورزی باید ظرفیت های این حوزه با استفاده از عشایر بیش از پیش فعال شود که موجب بهبود وضعیت معیشت عشایر می شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: تعداد جمعیت عشایر این استان بیش از رقم سرشماری شده است و امیدواریم با سرشماری جدید و برآورد میزان دقیق جمعیت بتوان خدمات بهتری به این قشر ارایه کرد.

    فاطمه خمسه در ادامه خواستار تقویت نیروی انسانی اداره امور عشایر قزوین شد.

    براساس آخرین سرشماری انجام شده 250 خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می کنند اما بررسی های اداره امور عشایر استان نشان می دهد این رقم 3هزار و 300 خانوار است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی