عصر بازار

بار گران صنعت بیمه، ارزان بردوش شبکه فروش

عصر اعتبار- مدیر عامل بیمه تجارت‌نو درجمع تعدادی از سیاستگذاران، مدیران عامل و دیگر فعالان صنعت بیمه خواستار درک نقش کلیدی شبکه فروش و بازاریاب‌ها در این صنعت شد.

بار گران صنعت بیمه، ارزان بردوش شبکه فروش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بیمه تجارت نو، نیما نوراللهی با اظهار اینکه به کرات نسبت به نادیده گرفتن جایگاه مهم این بخش انتقاد داشته است، افزود: درحال حاضر 67 هزار نفر در شبکه فروش فعال هستند که با افزودن بازاریاب‌ها این رقم به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد درحالی که تمام کارمندان شرکت‌های بیمه‌ای در حدود 19 هزار نفر است.

    وی با بیان اینکه جمعیت فعال شبکه فروش 5 برابر تعداد کل کارکنان صنعت بیمه است، اظهار داشت: چنین آماری حکایت از نقش مهم و اساسی شبکه فروش دارد.

    دو اصل و یک تضاد

    نوراللهی جنس فعالیت در صنعت بیمه را مجزا از دیگر بنگاه‌های اقتصادی دانست و تاکید کرد: کار ما تولید کالا نیست که اگر فروش نرفت انبار کرده و با خریدار دیگری وارد مذاکره شویم. چنانچه نماینده شرکتی نتواند بیمه‌نامه بفروشد مسلما آن مجموعه درآمدی نخواهد داشت.

    مدیر عامل تجارت‌نو سهم اندک فعالان شبکه فروش از درآمد حاصله را نکته اصلی چالش شبکه فروش برشمرد و افزود: درآمد پایین فعالان شبکه فروش درعین داشتن نقش اساسی، تضادی است که به پیکره صنعت بیمه لطماتی را وارد می‌کند. کل فروش در شرکت‌های بیمه‌ای 34 هزار میلیارد تومان است، اگر برای 100 هزار نفر فعال در این عرصه درآمد 7 درصدی درنظر بگیریم عایدی آنها به کمتر از 3 میلیون تومان می‌رسد که با توجه به تورم موجود رقم ناچیزی است.

    وی ادامه داد: از طرفی طبق آیین نامه 83، چرا یک نماینده از کاردولتی حداکثر باید 25 درصد کارمزد مربوط به پرتفوی بیمه‌گذاران بخش خصوصی را دریافت کند در حالی که به مراتب به ثمر رساندن چنین قراردادی از بازاریابی در بخش خصوصی پرهزینه‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی