عصر بازار

از پشت بام خانه خود پول در آورید!

عصر اعتبار- آیا می‌دانستید که می‌توان با راه‌اندازی یک نیروگاه خورشیدی برق آن هم در پشت بام خانه خود، برق تولید شده را بفروشید؟

از پشت بام خانه خود پول در آورید!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهنام بیات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز اظهار کرد: سازمان انرژی‌های نو به شرکت‌های توزیع نیروی برق همه استان‌ها ابلاغ کرده تا دفترهایی با عنوان جلب مشارکت راه اندازی کنند و کسانی که متقاضی انرژی‌های نو هستند، از مسیر شرکت های توزیع بتوانند نسبت به راه اندازی نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه نسبتاً بزرگ در شهرستان نظرآباد اجرایی شده و تعدادی هم متقاضی کوچک هستند که روی پشت بام خانه خود نیروگاه خورشیدی نصب کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه شرکت برق خریدار انرژی حاصل از فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی است، افزود: شرکت برق انرژی تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی را با قیمت مناسب از مردم می خرد.

    بیات تصریح کرد: به کسانی که نسبت به راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی اقدام کرده اند توصیه می‌شود که انرژی تولیدی را مصرف نکنند چون می‌توانند آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و خود از انشعاب ارزان قیمت خریداری کنند.

    این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح تولید برق از انرژی خورشیدی طرحی حمایتی محسوب می‌شود، هر کیلووات انرژی تولید شده هزار و 40 تومان از مردم خریداری می‌شود ولی آنها می تواند هر کیلووات برق مصرفی خود را 100 تومان از شرکت خریداری کنند.

    وی اظهار کرد: در حال حاضر در اشتهارد که زمین ارزان قیمت است، چهار متقاضی راه اندازی سلول‌های خورشیدی پنج مگاواتی پیش قدم شده اند و بنا شده زمین رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد تا بتوانند مزرعه خورشیدی ایجاد کنند.

    مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: ایجاد این مزارع خورشیدی در مرحله عقد قرارداد قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه البرز یک مزرعه خورشیدی دارد، گفت: در حال استان البرز یک مزرعه خورشیدی 650 کیلوواتی در نظرآباد فعالیت دارد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی