عصر بازار

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹ پول پارو کردند

عصر اعتبار- مجموع ثروت خالص ۵۰۰ تن از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۹، به‌میزان ۲۵ درصد یا یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹ پول پارو کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مجموع ثروت خالص 500 تن از متمول ترین افراد جهان در این سال به پنج تریلیون و 900 میلیارد دلار رسید.

    میلیاردرهای آمریکایی 500 میلیارد دلار به ثروت خود افزودند به طوری که مارک زاکربرگ موسس فیس بوک 27 میلیارد و 300 میلیون دلار و بیل گیتس  موسس شرکت مایکروسافت 22 میلیارد و 700 میلیون دلار از آن خود کردند.

    از سویی، ‌ 25 نفر در فهرست ثروتمندان جهان شاهد کاهش سرمایه خود در سال 2019 بودند. یکی از آنها، جف بزوس موسس شرکت آمازون بود که ثروتش به دلیل جدایی از همسر، ‌ به میزان 9 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، وی همچنان سال 2019 را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان به پایان می رساند.

    این گزارش در حالی منتشر شد که نابرابری در زمینه ثروت، همچنان موضوعی ملموس است.

    گزارشی که پیشتر در سال جاری منتشر شد، ‌ نشان داد که نابرابری درآمد در آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان آغاز گردآوری این اطلاعات در بیش از 50 سال گذشته، است.

    گزارش دیگری که همین سال منتشر شد، مشخص کرد که فقیرترین افراد در آمریکا شاهد کاهش درآمد 7 درصدی خود طی 15 سال گذشته هستند، در حالی که برخی دیگر منافع مالی بالایی کسب می کنند.

    قانونگذاران ترقی خواه در آمریکا خواستار اعمال سیاست های مالیاتی بیشتر بر فوق ثروتمندان شده اند.

    الکساندر اوکازیو کورتز نماینده دموکرات کنگره از مردم آمریکا خواسته است از ثروتمندان مالیات بگیرند. 9109

    همچنین سناتور برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا خواستار مبارزه با اختلاف طبقاتی و نابرابری درآمدی در این کشور شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی