عصر بازار

جزئیات حکم پرونده سکه ثامن

عصر اعتبار- وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن جزئیات حکم صادره برای متهم ردیف اول این پرونده را اعلام کرد.

جزئیات حکم پرونده سکه ثامن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رسول کوهپایه زاده گفت: رأی بدوی پرونده ثامن ابلاغ شد. علاوه بر مجازات اصلی متهم ردیف اول که شامل 15 سال حبس و جزای نقدی و رد مال بوده، قاضی به استناد ماده 23 قانون مجازات، مجازات تکمیلی برای متهم ردیف اول در نظر گرفته است.

    این وکیل دادگستری گفت: بعد از قطعیت رأی، حکم قطعی در 273 صفحه منتشر و اعلام می‌شود و اعمال مجازات تتمیمی و تکمیلی با توجه به سابقه متهم و اقدامات مجرمانه وی، در جهت حفاظت و صیانت از حقوق جامعه است.

    کوهپایه زاده گفت:کیفرخواست پرونده متهم ردیف دوم و سوم نیز قبلا صادر شده و پرونده آنها به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین وقت نشده است.

    وی افزود: در واقع متهم در این مجازات تکمیلی بعد از اتمام تحمل 15 سال خود، به اقامت اجباری 2 ساله در یکی از نقاط دور افتاده محکوم شده است.

    کوهپایه‌زاده تصریح کرد: علاوه بر حکم تبعید، متهم از انجام کسب و کار مرتبط با ارز، سکه، طلا و تجارت آنلاین به مدت 2 سال منع شده است.

    وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت: اعمال مجازات تکمیلی با توجه به سابقه متهم و اقدامات مجرمانه انجام شده و کسب و کار تجارت آنلاین در هر نوع منصب و جایگاهی ممنوع اعلام شده است.

    به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود اعلام کرد که با پیگیری های انجام شده،جلسه دادگاه برگزار شده و حکم صادر شده البته قطعی نیست ولی متهم اصلی به 15 سال حبس تعزیزی محکوم شده و به 3651 میلیارد و 651 میلیون و 957 هزار و 68 ریال رد مال نیز محکوم شده که 700 میلیارد ریال قبلا استرداد شده بود.

    وی گفته بود: متهم همچنین یک هزار و 812میلیارد و 552 میلیون و 630 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و بابت اتهام پولشویی به 99 میلیارد و 222 میلیون ریال رد مال محکوم شده است.

    در سامانه فارس من موضوعی با عناوین رسیدگی به پرونده سکه ثامن، وضعیت مالباختگان سکه ثامن چرا دادگاه تشکیل نمی شود؟ و استرداد اموال مالباختگان سکه ثامن ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو