عصر بازار

تعیین ۶ شعبه دادگاه ویژه برای رسیدگی به جرایم اقتصادی

عصر اعتبار- رئیس مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی گفت: در این مجتمع دو شعبه دادگاه تجدید نظر، سه شعبه دادگاه بدوی و یک شعبه در دادگاه انقلاب مستقر شده است.

تعیین ۶ شعبه دادگاه ویژه برای رسیدگی به جرایم اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی با حضور رئیس قوه قضائیه صبح امروز افتتاح شد.

    قاضی اسدالله مسعودی‌مقام رئیس مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی در حاشیه افتتاح این مراسم گفت:‌این مجتمع دارای دو شعبه دادگاه تجدید نظر، 3 شعبه دادگاه بدوی و یک شعبه دادگاه انقلاب است.

    وی افزود: رسیدگی به این پرونده‌ها قرار است از تحقیقات اولیه دادسرا چند مرحله دادرسی و صدور حکم در پرونده‌های مفاسد اقتصادی در این مجتمع انجام شود.

    رئیس مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی  گفت: تجمیع فرایند رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در یک مجتمع باعث کاهش اطاله دادرسی‌ها خواهد شد.

    مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی و رونمایی از سامانه شفافیت با حضور رئیس قوه قضائیه و مقامات قضایی افتتاح شد. که این مجتمع به منظور انجام بهینه وظایف قوه قضائیه در مسائل اقتصادی، پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی،‌ حمایت از سرمایه‌گذاری سالم، تدوین سیاست کیفری مناسب و بازدارنده، تهیه پیوست‌های اطلاع رسانی متناسب، تسریع در تعقیب مبارزه قاطع با مجاری فساد، تحقیق رسیدگی صدور حکم و اجرای آن، از جمله مواردی است که در دستور العمل تشکیل این مجتمع بر آن تاکید شده است.

    آئین‌نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 23 آبان 97 است که در دستور العمل تشکیل این مجتمع بر آن توجه ویژه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی