عصر بازار

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس:

نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه برگزار نمی شود

توسعه آنلاین فرهنگ سهامداری

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس باتوجه به شیوع کرونا، استعلام نظر رییس سازمان و دیدگاه جمعی از مشارکت‌ کنندگان از عدم برگزاری نمایشگاه فاینکس ۲۰۲۰ در سال جاری خبر داد.

نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه برگزار نمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا،  یاسر فلاح گفت: در راستای همراهی با تلاشگران بخش بهداشت و سلامت در مواجهه با بیماری کرونا، اخذ دیدگاه جمعی از مشارکت‌کنندگان این رویداد و استعلام نظر رییس سازمان بورس، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه سال جاری برگزار نمی‌شود.

    وی افزود: موضوع برگزاری این رویداد ابتدا در شورای مشورتی نمایشگاه مطرح شد که بر مبنای نتایج بررسی‌های صورت گرفته، توقف فرآیند برگزاری نمایشگاه در اولویت قرار گرفت. سپس این موضوع در شورای اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (مدیران روابط عمومی ارکان و شرکت‌های تابعه سازمان) مطرح شد که اعضای این شورا نیز موافق برگزاری نمایشگاه در شرایط کنونی نبودند. این دیدگاه‌ها به رئیس سازمان منتقل شد که وی نیز نظر به عدم برگزاری نمایشگاه دادند.

    این مقام مسئول ادامه داد: مهم‌ترین دلیل این تصمیم شرایط اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است. این ستاد با برگزاری نمایشگاه های تخصصی بدون حضور عموم مردم موافقت کرده در حالی که نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با حضور عموم مردم برپا می شود. در نمایشگاه‌هایی از این دست، اصل بر رفت و آمد اشخاص و مراجعه به غرفه‌های مختلف است که این موضوع مخاطرات ناشی از بیماری کرونا را بیشتر می‌کند.

    فلاح عنوان کرد: از طرف دیگر تعدادی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه نیز عنوان کردند حضور حداکثری بازدیدکنندگان برای شرکت‌های حاضر در رویداد اولویت است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب کاهش مخاطب می شود و این موضوع مطلوبیت فاینکس 2020 را کاهش می‌دهد. در سطح بین‌المللی نیز نمایشگاه سایبوس به عنوان رویدادی بزرگ در صنعت مالی سال جاری برگزار نمی‌شود و این شرایط مختص ایران و فاینکس 2020 نیست. تلاش می شود با همکاری مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه، رسالت توسعه فرهنگ سهامداری را در قالب آنلاین و در فضای مجازی به انجام رسانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی