عصر بازار

مدیرکل سازمان‌ تأمین اجتماعی خوزستان خبر داد؛

اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از مردادماه

افزایش ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی در طرح همسان‌سازی

عصر اعتبار- مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از ابتدای مردادماه، سال جاری اعمال و بین ۴ تا ۸ میلیون ریال به حقوق آن ها اضافه خواهد شد.

اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از مردادماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سید محمد مرعشی، امروز یکشنبه 22 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی خوزستان، در بخش های‌ مختلف به 61 شعبه تقسیم می‌شود که 865 هزار 995 نفر را پوشش بیمه داده است.

    وی گفت: تأمین اجتماعی استان خوزستان، 202 هزار و 340 مستمری‌بگیر و هشت هزار و 599 نفر دریافت کنند بیمه بیکاری دارد که با احتساب اعضای خانواده آن ها 62 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه های مختلف تأمین اجتماعی قرار دارند.

    مرعشی افزود: شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، باعث تغییر در روند امور اداری شد که انجام 24 نوع خدمت در این سازمان به‌صورت غیرحضوری صورت گرفت.

    وی با اشاره به تمدید اعتبار دفترچه های بیمه یادآور شد: به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و خطر شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه های بیمه نیازی به مراجعه نداشته و به شش روش، غیرحضوری و اینترنتی قابل تمدید خواهد بود.

    مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خوزستان، تصریح کرد: در سال جاری حقوق افراد مستمری‌بگیر تا مرز 26 درصد افزایش داشته و در سایر سطوح هم، بیش از حداقل دریافتی که داشتند، میزان 15 درصد به‌علاوه 1 میلیون و 660 هزار ریال به آنان اضافه شد.

    وی در خصوص همسان‌سازی حقوق ها خاطرنشان کرد: در خصوص همسان‌سازی حقوق ها تنها مشکل اصلی محدودیت منابع بود که با پیگیری های مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی کشور، مصوب شد تا 320 هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان در قالب سهام های دولتی پرداخت شود و همسان‌سازی حقوق ها از ابتدای مردادماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

    مرعشی گفت: حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری 21 میلیون و حداکثر 120 میلیون ریال بوده که طرح همسان‌سازی بین 4 تا 8 میلیون ریال به حقوق آن‌ها اضافه خواهد کرد.

    وی با اشاره به مطالبات و بدهی های تأمین اجتماعی توضیح داد: در بخش درمان 1 هزار 400 میلیارد ریال بدهی و در مقابل 5 هزار میلیارد هم مطالبات داریم که اگر ارگان‌ها و سازمان‌ها به  تعهدات خود عمل کنند در ارائه بهتر خدمات موفق خواهیم بود.

    مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان خوزستان، در پایان تشریح کرد: حق بیمه سال گذشته شرکت نیشکر هفت‌تپه در هرماه، 40 میلیارد ریال بوده که با دریافت 10 درصد آن به مبلغ 4 میلیارد ریال، سازمان تأمین اجتماعی هم خدمات خود را به‌طور کامل نسبت به شرکت ارائه داده.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو