عصر بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه:

فروش طلافروشی‌های کرمانشاه نزدیک به صفر شده است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه درباره احتمال ورشکستگی تعداد زیادی از واحدهای طلافروشی‌ هشدار داد و گفت: با گرانی طلا، فروش طلافروشی‌ها نزدیک به صفر شده و برخی حتی برای خرید طلای عروسی به خرید بدلیجات و آبکاری نقره روی آورده‌اند.

فروش طلافروشی‌های کرمانشاه نزدیک به صفر شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد سعید جعفری با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت طلا طی چند وقت اخیر، اظهار کرد: با افزایش قیمت سکه و طلا رغبت برای خرید طلا بسیار کاهش یافته و حتی مردم دیگر سراغ خرید طلای آب شده و طلای دست دوم هم نمی‌روند.

    وی ادامه داد: اگر بخواهیم دلایل کاهش فروش طلا را بررسی کنیم نزدیک به 80 درصد آن به کمبود نقدینگی و پایین آمدن قدرت خرید مردم بازمی‌گردد و 20 درصد هم به دلیل نگرانی مردم از ریختن قیمت‌ها و ضرر  کردن در این شرایط بازار است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه حتی خریدهای اجباری مردم مانند خرید طلا برای عروسی نیز به شدت کاهش یافته، خاطرنشان کرد: برخی زوج‌های جوان به جای خرید طلا به خرید بدلیجات و یا نقره آبکاری شده روی آورده‌ند.

    جعفری از کاهش قابل توجه میزان فروش در طلافروشی‌ها خبر داد که حتی به نزدیک صفر رسیده و عنوان کرد: طلافروشی‌هایی داریم که چندین سال سابقه دارند، اما طی هفته اخیر هیچ فاکتور فروشی نداشتند.

    وی اضافه کرد: رکود بازار طلا به کارگاه‌های تولیدی نیز سرایت کرده است.

    جعفری نتیجه این شرایط را رکود واحدهای تولید و عرضه طلا دانست و تاکید کرد: اگر فکری به حال این وضعیت نشود، احتمال ورشکستگی طلافروشی‌های کرمانشاه وجود دارد.

    به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه، هم اکنون نیز ماهیانه درخواست‌هایی برای ابطال پروانه واحدهای صنفی طلافروشی وجود دارد.

    وی همچنین با اشاره به کاهش شدید نقدینگی و سرمایه در گردش طلافروشی‌ها به دنبال گرانی طلا، افزود: برای این منظور نیازمند دریافت تسهیلات کم بهره هستیم، اما متاسفانه به طلافروشی‌ها تسهیلات تعلق نمی‌گیرد.

    وی درباره در معرض خطر بودن مغازه‌های طلافروشی هم هشدار داد و گفت: با توجه به گرانی طلا، طمع سارقان زیاد شده و خطر سرقت به شدت طلافروشی‌ها را تهدید می‌کند.

    جعفری تعداد واحدهای صنفی طلافروشی که اکنون در کرمانشاه فعال هستند را نیز 450 واحد اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو