عصر بازار

عملکرد بیمه آسیا در صدر شرکت‌های بیمه‌ای در چهار ماهه سال۱۳۹۹

رشد ۲۴درصدی حق بیمه صادره بیمه آسیا

عصر اعتبار- شرکت بیمه‌ای آسیا در چهار ماه نخست سال جاری توانست تراز عملیاتی مثبت ۱۱۹۱ میلیارد تومان را ثبت کند.

رشد ۲۴درصدی حق بیمه صادره بیمه آسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، در چهار ماه نخست سال جاری توانست ترازعملیاتی مثبت 1191 میلیارد تومان را ثبت کند. در ادامه گزارش وضعیت این شرکت  بررسی می‌شود.

    ثبت ترازعملیاتی مثبت 1191 و رشد 24 درصد حق بیمه تولیدی بیمه آسیا
    شرکت بیمه آسیا موفق شد در 4 ماه نخست امسال 24 درصد به حق بیمه تولیدی‌اش نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه و همچنان با فاصله زیاد رتبه نخست را در بین شرکت‌های بیمه‌ خصوصی کشور حفظ کند. این شرکت در 4 ماه ابتدایی امسال، 26 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال خسارت به بیمه‌گذاران‌اش پرداخت کرده و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در پایان تیرماه امسال 47 درصد برآورد می‌شود.

    میزان حق بیمه صادره بیمه آسیا از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال با رشدی 24 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر دو هزار 261 میلیارد تومان برآورد شده و این شرکت در همین مدت یک هزار 70 میلیارد تومان برای جبران خسارت به بیمه‌گذاران‌اش پرداخت کرده است.

    بر اساس این گزارش ، از کل حق بیمه تولیدشده توسط شرکت بیمه آسیا در 4 ماه نخست سال جاری، 45 درصد در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، 19 درصد در رشته بیمه درمان،9 درصد در رشته بیمه زندگی و 27 درصد در سایر رشته‌ها بوده است. همچنین از مجموع خسارت پرداخت شده در این مدت سهم بیمه شخص ثالث و حوادث راننده 49 درصد ، بیمه درمان 22 درصد ،بیمه زندگی 9 درصد و سایر رشته‌ها 20 درصد برآورد شده است. نکته قابل تامل در عملکرد شرکت بیمه آسیا در 4 ماه نخست امسال می‌توان به مدیریت بهینه ریسک و توازن نسبی در حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی