عصر بازار

هشدار پکن نسبت به احتمال توقیف دارایی بانک های چین توسط آمریکا

عصر اعتبار- به دنبال افزایش تحریم های واشنگتن علیه پکن، مشاور بانک مرکزی چین هشدار داد که کشورش باید نسبت به توقیف دارایی بانک های خود در خارج از کشور توسط آمریکا هوشیار و برای واکنش آماده باشد.

هشدار پکن نسبت به احتمال توقیف دارایی بانک های چین توسط آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه «بیجینگ نیوز» از روزنامه های انگلیسی زبان پکن روز پنجشنبه گزارش کرد این هشدار پس از آن صادر می شود که آمریکا تعدادی از مقام های هنگ کنگ و چین را به بهانه تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ تحریم کرد و بانک مرکزی چین در بیانیه ای خواستار فاصله گرفتن نهادها و موسسات بانکی این کشور از سویفت شد.

    گزارش از قول «یو یونگ دینگ» مشاور بانک مرکزی چین آورده است: بانک های چین باید برای توقیف دارایی ها و بدترین سناریوها خود را آماده کنند.

    این اتفاقی بود که در سال 2012 میلادی برای بانک کونلون رخ داد این بانک که در پکن و چند شهر دیگر شعبه دارد تعاملات مالی دلاری خود را قطع کرده است و هیچ معامله ای را با این ارز انجام نمی دهد.

    مشاور کهنه کار بانک مرکزی چین تاکید کرد: اگر وضعیت به این منوال پیش برود و تنش ها افزایش یابد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا فقط بانک های چین را تحریم نمی کند بلکه دارایی های آنها نیز توقیف می شود.

    این اقتصاددان ارشد چین گفت: بانک هایی که از تحریم های آمریکا پیروی نمی کنند و یا حاضر به اطاعت از تحریم ها و تسلیم در برابر فشارهای آمریکا نیستند، با خطر توقیف دارایی مواجه می شوند. 

    یکی از اقداماتی که این روزها مسئولان و کارشناسان اقتصادی در چین بر آن تاکید دارند این است که بانک های این کشور باید فاصله گرفتن از سویفت را سرعت ببخشند تا مبادا تحریم های آمریکا باعث توقیف دارایی های آنها شود.

    بررسی ها در چین حاکی است که شماری از نهادهای چینی اعم از خصوصی و دولتی در حال کاهش وابستگی خود به دلار هستند و برخی از معاملات و برنامه های تجاری خود را با یوان ارز ملی چین دنبال می کنند.

    کارشناس بانک مرکزی چین اظهار کرد: نباید نسبت به این شرایط بی اعتنا بود هیچ احتمالی منتفی نیست خطر توقیف دارایی های بانک ها و برخی از صنایع چین وجود دارد. 

    وی نمونه این فشارها را تحمیل زورگویی های آمریکا بر شرکت تیک تاک دانست که حتی دولت ترامپ نمی خواهد اجازه فروش آن را بدهد و این واقعا شرم آور است و الان سردرگمی بزرگی در خصوص این شرکت وجود دارد.

    شماری از ناظران و مسئولان در چین نسبت به افزایش تنش ها با آمریکا و فشارها و تحریم های آن کشور هشدار داده اند و برخی نیز موضوع شروع یک جنگ تمام عیار بانکی و مالی بین دو کشور را مطرح کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو