عصر بازار

صدور مجوز خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی شیلی

عصر اعتبار- کنگره شیلی قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن بانک مرکزی مجاز است تا اوراق قرضه صادر شده توسط وزارت خزانه‌داری را در بازار ثانویه خریداری کند؛ قانونی که جبران ضرر ناشی از پاندمی را تسهیل می‌کند.

صدور مجوز خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی شیلی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «ایگناسیو بریونز» وزیر دارایی شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام «ابزاری خاص» برای کمک به حصول اطمینان از موضع بهتر کشور برای مقابله با شوک‌های مالی آتی است.

    بانک مرکزی شیلی پیش از این اجازه خرید هیچگونه اوراق صادر شده از سوی ارگان‌های دولتی و یا درآمدزایی از طریق هزینه‌های دولتی را نداشت.

    شیلی که بزرگ‌ترین تولید کننده مس در جهان محسوب می‌شود، به شدت از پاندمی کرونا آسیب دیده است؛ بانک مرکزی شیلی پیش بینی می‌کند که اقتصاد این کشور در سال جاری مابین 5.5 تا 7.5 درصد کوچک شود؛ رقمی که عمیق ترین رکود شیلی در 35 سال اخیر محسوب می‌شود.

    وزارت دارایی شیلی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هرگونه خریداری اوراق باید به تایید چهار تن از پنج مدیر بانک مرکزی رسیده و پس از «عبور از شرایط ویژه»، اوراق خریداری شده در بازار آزاد به فروش خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی