عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی خبر داد؛

سئول در حال تنظیم قرارداد برای بازگشت بخشی از ارز بلوکه شده است

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: با اینکه کره‌ای‌ها علاقمند به برقراری ارتباط هستند، ما موضوع شکایت را به اطلاع آنها رساندیم و طبیعی است پس از این مدت شکایت را دنبال کنیم، از همین روی کره‌ای‌ها در این کار جدی‌تر شده‌اند.

سئول در حال تنظیم قرارداد برای بازگشت بخشی از ارز بلوکه شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، حسین تنهایی در مورد آخرین وضعیت رایزنی با کره جنوبی برای بازگشت ارز بلوکه شده ایران در این کشور گفت: طی صحبتی که روز گذشته با رییس اتاق بازرگانی کره جنوبی داشتیم، ایشان گفتند که در حال تنظیم قراردادی هستند تا بخشی از این پول بصورت کالای سلامت وارد کشور شود.

    وی ادامه داد: هرچند در صحبت‌های اولیه قرار بود 50 میلیون دلار آن بصورت اقلام دارویی و پزشکی وارد شود که 3 میلیون دلار آن هم محقق نشده است.

    رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در مورد بحث شکایت ایران اظهار داشت: با اینکه کره‌ای‌ها علاقمند به برقراری ارتباط هستند، ما موضوع شکایت را به اطلاع آنها رساندیم و طبیعی است پس از این مدت شکایت را دنبال کنیم، از همین روی به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها در این کار جدی‌تر شده‌اند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بنای بانک مرکزی شکایت از کره است، اما برخی نیز باور دارند تا منتظر انتخابات آمریکا باشیم که البته مخالفان نیز معتقدند با این کار در واقع ما از فعالیت خود عقب خواهیم ماند.

     روز گذشته در نشست مجازی، همکاری‌های طرفین در شرایط همه‌گیری کرونا مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه، بهداشت، صنایع، بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط کره جنوبی و نمایندگانی از وزارت بهداشت و امور خارجه ایران  شرکت داشتند.

    وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای ضمن تایید برگزاری این نشست تصریح کرده است: ما به رایزنی با شرکت‌ها و موسسات ذی ربط در زمینه همکاری با ایران ادامه می‌دهیم تا از آنها برای بازگشت به بازار ایران حمایت شود و بتوانند در زمینه اقلام بهداشتی و پزشکی با ایران همکاری نزدیک داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی