عصر بازار

فرار مالک تیک تاک از پرداخت میلیون‌ها دلار خسارت

عصر اعتبار- مالک چینی اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک پیشنهاد حل و فصل یک شکایت گروهی پیرامون نقض حریم خصوصی مصرف کننده در آمریکا را داده که پیگیری آن ممکن است این شرکت را به پرداخت صدها میلیون دلار خسارت محکوم کند.

فرار مالک تیک تاک از پرداخت میلیون‌ها دلار خسارت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق اسناد دادگاه فدرال شیکاگو، وکلای شرکت بایت دنس و نمایندگان مصرف کنندگان آمریکایی به توافقی در این زمینه رسیده اند که مشروط به شرایط خاصی است تا ادعاها درباره ضبط غیرقانونی تصاویر اسکن صورت کودکان و ارسال اطلاعات محرمانه آنها به کاربران بزرگسال در چین را حل و فصل کنند. این وکلا اظهار کرده اند قصد دارند پیشنهاد توافق نهایی را در مدت 90 روز ارائه کنند.

    اما در این بین یک مشکل وجود دارد و ممکن است توافق مذکور به نتیجه نرسد زیرا وکلای نماینده مصرف کنندگان در کالیفرنیا معترض شده اند که در مذاکرات حل و فصل این دعوای قضایی حضور نداشته اند.

    مالک تیک تاک همزمان با تلاش برای حل و فصل شکایت گروهی، در نیمکره غربی زیر سایه شک و ظن علیه تیک تاک و خطرناک بودن آن برای مصرف کنندگان رفته است. در حالی که بایت دنس این ادعا که تحت کنترل دولت چین قرار دارد یا اطلاعات شخصی کاربرانش در خطر است را تکذیب کرده اما با تحقیق و تفحص سنگین رگولاتورها در آمریکا و اروپا روبروست.

    در این بین، شرکت مایکروسافت تحت فشار شدیدی برای حل نگرانیهای حریم خصوصی و امنیتی مربوط به خرید احتمالی تیک تاک تا مهلت 15 سپتامبر تعیین شده توسط ترامپ قرار دارد. یک خریدار دیگر تیک تاک، شرکت اوراکل است که پیشنهادش برای خرید فعالیتهای آمریکایی تیک تاک از حمایت ترامپ برخوردار شده است. هر کدام از این دو شرکت که تیک تاک آمریکا را خریداری کنند مجموعه شکایتهایی که از طرف میلیونها مصرف کننده تنظیم شده اند را به ارث نخواهند برد.

    وکلای بایت دنس در پرونده شیکاگو اعلام کردند بدنبال دستور ششم اوت ترامپ برای ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا و حساسیت پیرامون خرید احتمالی این شرکت، لازم است شرایط توافق حل و فصل شکایت تا زمان اعلام عمومی آن فوق العاده محرمانه بماند.

    آنها اعلام کردند موفق شده اند با کمک یک قاضی در یک جلسه 12 ساعته میانجی گیری به توافق برسند.

    اگر این توافق نهایی نشود، شرکت بایت دنس تحت قانون حریم خصوصی بیومتریک ایلینویز باید برای هر بار اسکن چهره آنلاین که بدون رضایت مصرف کننده ثبت شده است، حداکثر 5000 دلار بپردازد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک چهارشنبه هفته جاری در پرونده مشابهی که به جمع آوری اطلاعات بیومتریک کاربران از طریق ابزار تگ گذاری عکس خود متهم شده بود، موفق شد موافقت یک قاضی فدرال در سانفرانسیسکو برای حل و فصل این شکایت با پرداخت 650 میلیون دلار را جلب کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی