عصر بازار

پرداخت ۱۱۶هزار و ۵۰۰ فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق امداد ولایت از اعطای ۱۱۶هزار و ۵۰۰ فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان خبر داد و گفت: مبلغ وام مسکن از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

پرداخت ۱۱۶هزار و ۵۰۰ فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی عاشوری همزمان با پنجمین سالگرد صندوق امداد ولایت در نشست خبری امروز گفت: صندوق امداد ولایت در سال 95 با 664 میلیارد تومان تسهیلات کار خود را آغاز کرد که این مبلغ در سال 96 به 980 میلیارد تومان، در سال 97 به 1,672 میلیارد تومان و در سال 98 به 2,326 میلیارد تومان رسید و امسال نیز قرار است با 50 درصد رشد، میزان تسهیلات به 3,000 میلیارد تومان برسد.

    وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در سرفصل‌های مختلف پرداخت می‌شود، گفت: در قالب وام‌های خودکفایی 610 میلیارد تومان، وام ضروری کارگشایی 1,826 میلیارد تومان و کمک به تأمین مسکن 566 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه در قالب وام‌های کارگشایی از ابتدای سال تاکنون 116 هزار فقره وام پرداخت شده است، گفت: در مجموع 588 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام‌های کارگشایی در سال جاری اختصاص یافته است. همچنین 13 هزار و 780 فقره وام ودیعه مسکن با اعتبار 167 میلیارد تومان و برای احداث، تعمیر و خرید مسکن نیز 10 هزار و 838 فقره وام با اعتبار 115 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون هزینه شده است.

    وی از افزایش وام مسکن خبر داد و گفت: سال گذشته مبلغ وام 20 میلیون تومان بود که امسال به 30 میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین با توجه به مشکلات فعلی مسکن، علاوه بر اعتبارات قبلی، 100 میلیارد تومان نیز اعتبار ویژه در نظر گرفته‌ایم.

    مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص ضمانت وام‌های مددجویی اظهار داشت: امسال تسهیلات مجددی برای ضمانت وام‌های مددجویان در نظر گرفته‌ایم که این افراد فقط با یک چِک یا سفته می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

    عاشوری تأکید کرد: وام‌های تا پنج میلیون تومان بدون ضامن و تا 20 میلیون تومان با یک چِک یا گواهی کسر از حقوق پرداخت می‌شود.

    وی بیان کرد: صندوق ضمانت وام‌های مددجویی نیز سال‌های قبل برای ضمانت وام‌های اشتغال مددجویان راه‌اندازی شد که امسال این ضمانت در وام‌های دیگر نیز مانند مسکن، کارگشایی و اشتغال در نظر گرفته می‌شود و خود صندوق، ضامن وام‌های مددجویی می‌شود.

    مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص پرداخت وام‌های کرونایی به مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: طی سه مرحله به 990 هزار نفر وام یک میلیون تومانی پرداخت کردیم و برای افراد جامانده نیز مجدداً پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

    عاشوری همچنین درباره پرداخت کمک بلاعوض که از طریق بنیاد مستضعفان انجام شد، گفت: 240 هزار فقره کارت هدیه به مبلغ 200 هزار تومان، 500 هزار تومان و یک میلیون تومان میان مددجویان امداد، بهزیستی و سازمان زندان‌ها توزیع شد.

    وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون خیرین 1,460 میلیارد تومان در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند.

    مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: وام‌های تا سقف پنج میلیون تومان بدون کارمزد است و بیش از این مبلغ نیز سه درصد کارمزد پرداخت وام خواهد بود.

    عاشوری در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص پرداخت وام به نیازمندان جامعه نیز گفت: بر اساس آمارهای موجود 80 درصد وام‌های ما میان مددجویان و 20 درصد نیز به غیر از مددجویان اختصاص یافته است.

    وی در خصوص خدمات غیرحضوری صندوق امداد ولایت گفت: امسال برای اولین‌بار سعی کردیم در سامانه ثبت احوال، احراز هویت ضامن و وام‌گیرنده هویت‌سنجی شود که این موضوع می‌تواند حجم مراجعات ما را کم کند.

    به گفته مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، تا پایان سال بخش اعظم خدمات این صندوق غیرحضوری خواهد بود که شامل افتتاح حساب و دریافت وام خواهد بود.

    ‌مدیر عامل صندوق امداد ولایت در خصوص اعتبارات صندوق ضمانت امداد گفت: اعتبارات این صندوق 100 میلیارد تومان است که در جهت ضمانت وامهای اشتغال وکارگشایی مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار اختصاص داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو