عصر بازار

جناح ارزی بانک‌ها، سپر بلای تحریم

عصر اعتبار- با وجود اینکه بسیاری از فعالیت های اقتصادی در اثر اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و همچنین شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است، فعالیت های نظام بانکی بدون وقفه در حال انجام است.

جناح ارزی بانک‌ها، سپر بلای تحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبارم به نقل از ایبنا ،طبیعی است که شرایط عمومی موجود کشور سختی هایی را نیز بر نظام بانکی تحمیل کرده است، اما بانک ها اجازه نداده اند که این شرایط مشکلی را بر مشکلات موجود بیافزاید.

    در این میان جناح ارزی بانک ها نقش پیچیده تر، حساس تر و سنگین تری ایفا می کنند. کشور در اثر سیاست های خصمانه دشمنان به سختی نیازهای ارزی خود را تامین می کند و در نتیجه تخصیص ارز نیز باید با دقت و حساسیت بیشتری صورت بگیرد.

    بانک ها در این حوزه نیز با تدبیر بانک مرکزی و راهبری هوشمندانه خود توانسته اند نیازهای ارزی کشور را تا حد ممکن تامین کرده و متقاضیان ارز از جمله فعالان اقتصادی، تولید کنندگان، واردکنندگان، مسافران، دانشجویان و... و. را راضی نگه دارند.

    گرچه تعیین نرخ ارز ساز و کاری پیچیده دارد که در اختیار نظام بانکی نیست، اما تامین و انتقال ارز را تا حدودی می توان در اختیار بانک ها دانست. با نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، نقش ارز در فعالیت های اقتصادی نیز پررنگ شده و به صورت طبیعی نظام بانکی نیز برای این حوزه اهمیت ویژه تری قائل شده است.

    واردات مواد اولیه و ماشین آلات، کمک به بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز تلاش برای تسهیل نقل و انتقال پول، خدماتی است که نظام بانکی بدون وقفه برای کمک به جهش تولید در این حوزه ارائه می کند.

    خدمات متنوع ارزی بانک ها در داخل و خارج کشور اکنون بسیاری از نیازها را برطرف می کند و به خوبی توانسته سپری در برابر بلای تحریم ظالمانه باشد.

    سرمایه انسانی توانمند حاضر در بانک ها که روزهای سخت تحریم و عسرت ارزی را با تلاش شبانه روزی اداره می کنند، بدون تردید روزهای نویدبخشی را برای کشور رقم خواهند زد.

    حمیدرضا عظیمی
    مدیر امور ارتباطات و روابط عمومی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی