عصر بازار

نحوه محاسبه بهترین بیمه بدنه خودرو +استعلام قیمت

عصر اعتبار- بیمه بدنه، بیمه اختیاری خودرو است که در چند سال گذشته و در پی افزایش قیمت خودرو، متقاضیان زیادی پیدا کرده است.

نحوه محاسبه بهترین بیمه بدنه خودرو +استعلام قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از اقتصاد انلاین ،اگر فردی بیمه بدنه نداشته باشد و در حادثه‌ رانندگی، مقصر شناخته شود نمی‌تواند خسارت خودروی خود را از طریق بیمه شخص ثالث دریافت کند و ناچار است کل خسارت ایجادشده را شخصاً بپردازد. در ضمن این بیمه خسارت‌های مالی خودرو را در حوادث مختلف جبران می‌کند و تصادف تنها یکی از خطرات تحت پوشش آن است؛ بنابراین خرید این بیمه در هر صورت به نفع بیمه‌گزار است.
    محاسبه بیمه بدنه به چه عواملی بستگی دارد؟

    به طور کلی می‌توان گفت قیمت بیمه بدنه برای هر خودرو با توجه به ویژگی‌های آن خودرو، پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه‌نامه و تخفیف‌های شرکت بیمه تعیین می‌شود.
    ویژگی‌های خودرو

    منظور از ویژگی‌های خودرو فاکتورهایی مثل سال ساخت، نوع و ارزش روز خودرو است. ارزش روز خودرو عامل مهمی در محاسبه بیمه بدنه است چون که شرکت بیمه خسارت‌های ایجادشده را بر اساس آن جبران می‌کند. بنابراین موقع خرید بیمه بدنه خودرو باید دقت کنید که ارزش روز خودرو را کمتر از قیمت واقعی آن اعلام نکنید چون در این صورت در روز حادثه مبلغ خسارت را به طور کامل دریافت نمی‌کنید.
    پربیننده ترین

        سهم روسای بانک مرکزی از میزان تزریق ارز فیزیکی به بازار/ ثبت روند معکوس در زمان عبدالناصر همتی
        74میلیون دلار در بازارمتشکل ارزی عرضه شد/ عرضه حدود 126میلیون دلار ارز به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان
        با نوسانات قیمتی مقابله خواهیم کرد/ استفاده از ابزارهای قانونی برای هدایت نرخ سود بین بانکی
        سقف کارت به کارت بانکی تغییری نکرده است
        نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث 99 + نحوه محاسبه و استعلام

    پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه‌نامه

    در صورتی که بیمه‌گزار هر یک از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را انتخاب کند و یا سقف پوشش‌ها را افزایش دهد، مبلغی به حق بیمه وی اضافه می‌‎شود.
    تخفیف‌های بیمه بدنه

    نمی‌توانیم از بیمه بدنه صحبت کنیم اما به تخفیف‌های آن اشاره نکنیم؛ زیرا شرکت‌های بیمه برای اعمال تخفیف بر بیمه بدنه آزادی عمل زیادی دارند و این بیمه را با تخفیف‌های متنوعی ارایه می‌دهند. تخفیف‌هایی که شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه در نظر می‌گیرند نقش مهمی در کاهش قیمت این بیمه دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید ارزانترین بیمه بدنه را بخرید باید ببینید کدام شرکت، تخفیف‌های بیشتری را ارایه می‌دهد.
    بیمه بدنه را از کدام شرکت بخریم؟
    بب

    اگر استعلام بیمه بدنه را انجام دهید متوجه می‌شوید قیمت و شرایط ارایه این بیمه در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. به طور کلی ما نمی‌توانیم به شما بگوییم که این بیمه را از کدام شرکت بخرید؛ زیرا بهترین بیمه بدنه با توجه به شرایط، نیاز و معیارهای شما می‌تواند متفاوت باشد اما ما می‌توانیم شرکت‌هایی که برای مثال بیمه را به همراه بیشترین پوشش‌ها و یا تخفیف‌ها ارایه می‌دهند معرفی کنیم تا برای خرید خود تصمیم بگیرید.
    بهترین بیمه بدنه از نظر پوشش‌های بیمه‌ای و میزان تعهدات آن

    ‌بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد. پوشش‌ اصلی در همه شرکت‌های بیمه یکسان است و خسارت‌های ناشی از تصادف، واژگونی و سقوط خودرو، سرقت کلی و آتش‌سوزی از طریق آن جبران می‌شود. اما خطرات دیگری هم وجود دارند که با پوشش‌های اضافی جبران می‌شوند.

    پوشش‌های اضافی به طور کلی تحت پوشش بیمه نیست و بیمه‌گزار در صورت تمایل آن‌ها را درخواست می‌دهد. این پوشش‌ها در شرکت‌های مختلف، می‌تواند متفاوت است. البته بیشتر شرکت‌ها پوشش‌هایی مثل سرقت درجا، شکست شیشه، بلایای طبیعی، پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی، ترانزیت، نوسانات قیمت خودرو و هزینه ایاب‌وذهاب را ارایه می‌دهند اما پوشش کشیده شدن میخ روی بدنه فقط توسط بیمه ایران، پوشش افت قیمت خودرو توسط بیمه رازی و ملت، پوشش حذف فرانشیز توسط شرکت‌هایی مثل بیمه البرز، پاسارگاد، ما و کارآفرین و همچنین پوشش حذف استهلاک توسط بیمه آسیا ارایه می‌شود. یکی از پوشش‌های خوب بیمه بدنه که در شرایط موجود بسیار کاربرد دارد، پوشش نوسان قیمت خودرو است. با داشتن این پوشش اگر قیمت خودروی شما در زمان حادثه تغییر کرده باشد خسارت ایجادشده بر اساس ارزش روز خودرو به شما پرداخت می‌شود. این پوشش را می‌توانید از شرکت‌های مختلفی درخواست دهید.

    علاوه بر پوشش‌ها، سقف تعهد هر پوشش نیز ممکن است در شرکت‌های بیمه متفاوت باشد؛ برای مثال بیمه آسیا خسارت‌های ناشی از سرقت لوازم فابریک خودرو را تا 10 درصد و بیمه کوثر تا 20 درصد ارزش خودرو تحت پوشش قرار می‌دهد.
    بهترین بیمه بدنه از نظر کیفیت پرداخت خسارت

    برای بررسی این موضوع می‌توان از معیارهایی مثل تعداد مراکز پرداخت خسارت و داشتن یا نداشتن سرویس ارزیاب خسارت سیار کمک گرفت. در حال حاضر بیمه ایران و ملت بیشترین تعداد مراکز پرداخت خسارت را دارند.

    در این قسمت می‌توانید شرکت‌هایی که ارزیابی خسارت بیمه بدنه را به صورت سیار انجام می‌دهند مشاهده کنید.

     

     


    بهترین بیمه بدنه از نظر تخفیف‌های بیمه

    بعضی از تخفیف‌های بیمه مثل تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه، تخفیف خودروی صفر کیلومتر و خرید نقدی در همه شرکت‌ها به بیمه‌گزار ارایه می‌شود البته میزان و شرایط اعمال این تخفیف‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال بیمه سرمد برای خودروهای صفر کیلومتر 20 درصد تخفیف اعمال می‌کند و بیمه‌گزار 3 ماه پس از تحویل خودرو فرصت دارد از این تخفیف استفاده کند. در حالی که همین تخفیف در بیمه پاسارگاد 30 درصد است و بیمه‌گزار در سالی که سال ساخت خودرو است می‌تواند از آن استفاده کند و بیمه را با قیمت کمتری بخرد.

    علاوه بر این تخفیف‌ها که در شرکت‌های مختلف به بیمه‌گزار ارایه می‌شود هر شرکت ممکن است تخفیف‌های مخصوص به خود را داشته باشد. تخفیف‌هایی مانند تخفیف بر اساس ارزش خودرو، تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث، تخفیف خرید گروهی، تخفیف ایثارگری، تخفیف هیئت علمی، تخفیف برای سازمان‌های خاص، تخفیف داشتن بیمه عمر، تخفیف فصلی، تخفیف داشتن حساب بانکی و ...

    در حال حاضر تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث در بیمه دانا، تعاون، رازی، آسیا و پارسیان به بیمه‌گزار ارایه می‎شود؛ یعنی افراد به ازای هر سالی که از بیمه ثالث خود خسارت نگرفته باشند می‌توانند موقع خرید بیمه بدنه از تخفیف استفاده کنند.
    بهترین بیمه بدنه از نظر قیمت و شرایط پرداخت

    بهترین بیمه بدنه از نظر قیمت، بیمه‌ای است که ضمن داشتن پوشش‌ها و سقف تعهدات کافی، قیمت مناسبی هم داشته باشد؛ بنابراین به این نکته توجه کنید که ارزانترین بیمه بدنه ممکن است بهترین بیمه نباشد.

    پرداخت اقساطی حق بیمه نیز مزیت و معیار دیگری برای خرید این بیمه است. با استفاده از سامانه بیمیتو می‌توانید قیمت و شرایط بیمه بدنه را در شرکت‌های مختلف با هم مقایسه کنید؛ برای مثال می‌توانید ببینید کدام شرکت‌ها بیمه را به صورت اقساطی صادر می‌کنند و شرایط پرداخت اقساط در هر شرکت چگونه است.
    ارزانترین بیمه بدنه در بیمیتو

    برای خرید ارزانترین بیمه باید ببینید کدام شرکت‌ها بیشترین تخفیف‌ها را به شما ارایه می‌دهند. برای مثال وقتی بیمه‌نامه ثالث شما میزان تخفیف عدم خسارت زیادی دارد بهتر است شرکتی را برای خرید خود انتخاب کنید که تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را اعمال می‌کند.

    برای اینکه بهترین بیمه بدنه را با توجه به معیارهای خود بخرید لازم است در خصوص پوشش‌ها، سقف تعهدات بیمه، تخفیف‌های شرکت بیمه، کیفیت پرداخت خسارت و... اطلاعات کافی داشته باشید. دسترسی به همه این اطلاعات و مقایسه شرکت‌های بیمه ممکن است کار بسیار سختی باشد اما با استفاده از بیمیتو (bimito.com) که سامانه مقایسه و خرید بیمه است این امکان برای همه افراد به وجود آمده که از انواع پوشش‌های بیمه بدنه و تخفیف‌هایی که هر شرکت ارایه می‌دهد مطلع شوند و سرانجام بیمه را با در نظر گرفتن اولویت‌های خود سفارش دهید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی