عصر بازار

برقراری بیمه حوادث دانش آموزی در روزهای غیرحضوری شدن مدارس

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: . در بیمه حوادث دانش آموزی، نفس و شخص دانش آموز ملاک است، نه صرفاً حضور فیزیکی آن‌ها در مدرسه.

برقراری بیمه حوادث دانش آموزی در روزهای غیرحضوری شدن مدارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بیمه حوادث دانش آموزی در شبکه خبر گفت: طبق این بیمه دانش آموزان در برابر هر نوع حادثه در طول شبانه روز تضمین خواهند بود. این بیمه دانش آموزی در 12 ماه سال معتبر است.

    وی ادامه داد: نمی‌توان گفت سرانجام کرونا چه خواهد شد، در شرایط کنونی نمی‌توان فضای حضور یا عدم حضور دانش آموزان به صورت مجازی یا حضوری مشخص کرد. در بیمه حوادث دانش آموزی، نفس و شخص دانش آموز ملاک است، نه صرفاً حضور فیزیکی آن‌ها در مدرسه. در بیمه نامه حوادث دانش آموزی برابر تعهدات تعریف شده، جبران غرامت ناشی از هرگونه حادثه که ممکن است، سیل، صاعقه، زلزله و… باشد، همچنین غرامت نقص عضو ناشی از حادثه و همینطور هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی، هزینه جراحی ناشی از بیماری، مازاد بر سهم بیمه پایه در این بیمه حوادث پیش بینی شده است.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا این بیمه شامل کرونا هم می‌شود؟ گفت: وقتی بحث درمان سرپایی و بیمارستان باشد قطعاً این بخش را هم در بر خواهد گرفت. هزینه خرید و پیوند کلیه نیز شامل این بیمه می‌شود. ما دانش آموزانی داریم که نیاز به کلیه دارند و طبق انجمن حمایت از بیماران کلیوی ما خسارت آن را طبق سقفی که تعریف شده برای دانش آموزان در نظر گرفته ایم. بخش دوم این بیمه مسئولیت مدنی است که شامل جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در حد دیه کامل و غرامت نقص عضو ناشی از حادثه بر مبنای نقص عضو، طبق رای مراجع ذی صلاح است. همچنین جبران سایر هزینه‌های درمان در بیمه حوادث تا مبلغ 50 میلیون تومان علاوه بر مواردی که تعریف کردم به صورت متمرکز از دیگر مزایایی است که ما آن را در این بیمه حوادث پیش بینی کردیم و قرار است در سراسر کشور اعمال شود.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه‌ای که باید دانش آموزان بابت بیمه پرداخت کنند، گفت: دانش آموز برای یک سال تحصیلی پنج هزار و 940 تومان برای یک سال تحصیلی پرداخت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی