عصر بازار

چه مدارکی برای خسارت بیمه درمان لازمه؟

عصر اعتبار- کارهای اداری را می‌توان جزو خسته‌کننده‌ترین امور دانست، چرا که بر اثر ماجراها و قضایای مختلف امکان دارد اعصاب مراجعه‌کننده‌ها را به‌هم بریزد و وقت زیادی را نیز از آن‌ها بگیرد.

چه مدارکی برای خسارت بیمه درمان لازمه؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، به همین دلیل برای این که وقتتان کمتر تلف شود و کارتان سریع‌تر راه بیافتد، بهتر است با فهرست مدارک بیمه درمان برای دریافت خسارت بیمه درمان آشنا باشید.

    البته این موضوع را فراموش نکنید که هیچ منبعی برای بیان تمام مدارک بیمه درمان لازم وجود ندارد و حتما شما باید چند مرتبه با شرکت مربوطه تماس بگیرید تا به اطلاعات دقیق‌تری دست پیدا کنید.

    بیمه درمان و انواع آن
    بیمه درمان را می‌توان بیمه‌ای دانست که به عنوان کمک هزینه درمان که شامل هزینه‌های عمل، بستری، عمل سرپایی، اورژانس، آزمایش‌ها، ویزیت، دارو و موارد مشابه دیگر است، به افراد در شرایط سخت اقتصادی داده می‌شود.

    فرد در دوران سلامت حق بیمه را پرداخت می‌کند تا شرکت در دوران بیماری، پرداخت هزینه‌های او را به عهده بگیرد.

    بیمه درمان درمان انواع مختلفی دارد و به صورت گروهی، خانوادگی و انفرادی ارائه می‌شود و بهترین نوع آن را می‌توان بیمه درمان گروهی دانست.

    به این دلیل که بیمه گروهی نسبت به انواع دیگر حق بیمه کمتری دارد و همچنین سطح و کیفیت پوشش هزینه‌های آن بالا است.

    در درجه دوم، بیمه درمان خانوادگی و انفرادی قرار دارد که با وجود حق بیمه بالا، می‌تواند مشکلات و آسیب‌های زیادی را تحت پوشش بگیرد.

    فرد برای دریافت هر کدام از این بیمه‌ها به مدارکی نیاز دارد که حتما باید در هنگام ثبت‌نام برای دریافت خسارت بیمه درمان آن‌ها را با خود به همراه داشته باشد.

    بیمه‌ درمان سازمانی
    هر سازمانی برای کاهش ریسک و رفاه پرسنل خود به بیمه‌های مختلفی نیاز دارد، به همین دلیل با انتخاب یک شرکت بیمه مناسب علاوه بر ارائه خدمات در حوزه انواع بیمه‌های انفرادی، بیمه سازمانی و گروهی می‌توان از دیگر خدمات آن‌ها نیز بهره برد.

    دلیل ارائه بیمه‌های سازمانی
    این نوع بیمه در دو زمینه به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک خواهد کرد. اول این که برای پرداخت هزینه‌ خسارت‌هایی که ممکن است به طور اتفاقی برای شرکت رخ دهد، به مدیر کمک خواهد شد.

    دوم این که هزینه خسارت‌هایی را که ممکن است برای پرسنل سازمان یا شرکت به وجود بیاید، مانند فوت، از دست دادن اعضای بدن و غیره را تقبل می‌کند که در این صورت می‌توان از بیمه‌های سازمانی مانند عمر، مسئولیت مدنی و درمان درمان استفاده کرد.

    مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه درمان
    برای دریافت خسارت، باید حتما مدارک زیر را به همراه داشته باشید، البته مدارک درخواستی بعضی از شرکت‌ها در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند، اما به‌طور کلی خارج از موارد زیر نیست.

    بهتر است، تک تک این مراحل را یادداشت کنید تا چیزی را از قلم نیاندازید.

    فاکتور هزینه‌های پرداختی در مراکز درمان با مهر آن مرکز
    تعیین تاریخ رسمی روز بستری
    تفکیک کردن مبالغ هزینه شده
    گواهی پزشک با مشخصات دقیق فرد بیمه‌شده با مهر پزشک
    کپی صفحه ابتدایی بیمه تامین اجتماعی فرد
    مدارک بیمه درمان به تفکیک پوشش
    همانطور که گفتیم هر شرکت بیمه برای بیمه کردن افراد شرایط خاص خود را دارد و می‌تواند مدارک متفاوتی را برای ثبت نام از آن‌ها درخواست کند.

    همچنین هر فرد بسته به بیمه‌ای که از آن قبلا استفاده ‎کرده است، مدارک متفاوتی را باید ارائه دهد. در ادامه به بررسی مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه درمان با در نظر گرفتن پوشش‌های مختلف می‎پردازیم.

    مدارک دریافت خسارت پاراکلینیکی
    صورت‌حساب به همراه مهر بیمارستان یا کلینیک
    اصل یا کپی گزارش‌هایی که در آن اقدامات پاراکلنیکی انجام شده، قید می‌شود.
    اصل نسخه پزشک
    مدارک دریافت خسارت جراحی
    اصل صورت‌حساب مرکز درمان با مهر و امضا
    اصل یا کپی برابر اصل مدارکی که در آن به شرح عمل، خلاصه پرونده بیمار، گواهی ویزیت‌ها و دیگر مواردی از این قبیل پرداخته است.
    اصل گواهی جراحی با مهر پزشک مربوطه و بیهوشی
    فهرست داروها و دیگر تجهیزات استفاده شده در فرآیند عمل با مهر داروخانه بیمارستان
    گواهی پزشک معالج مبنی بر ویزیت‌ها و مشاوره‌های انجام شده
    نتیجه آزمایش‌های پاتولوژی
    مدارک دریافت خسارت عمل های سرپایی مانند شکستگی
    اصل گواهی پزشک
    شرح اتقاق انجام شده
    اصل فاکتور مربوط به هزینه‌های پرداخت شده در طول درمان
    عکس مربوط به شکستگی
    سخن نهایی
    برای دریافت خسارت بیمه درمان می‌توان از دو طریق اقدام کرد، ابتدا دریافت یک معرفی‌نامه از شرکت بیمه و سپس آن را به مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت ارائه دهید تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای عمل کنید.

    در روش دوم می‌توانید ابتدا با مراجعه به مراکز درمانی عمل را انجام دهید، هزینه‌های لازم را بپردازید و بعد از بهبودی به سراغ یکی از شعبه‌های شرکت بیمه خود بروید و با ارائه مدارک لازم خسارت بیمه درمان را دریافت کنید.

      تیم شیم در بیمه های درمان به صورت تخصصی فعالیت می کند. در صورت تمایل به مشاوره های رایگان این حوزه می توانید به سایت تیم شیم مراجعه نمایید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی