عصر بازار

نقشی که بیمه گران حوادث می توانند در کاهش مسمومیتهای مونوکسید کربن داشته باشند

عصر اعتبار- سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اگر بتوان از سیستم هشدار دهنده تایید شده ای استفاده کرد که کاشف گاز مونوکسید کربن باشد، می توان آمار مسمومیت های ناشی از آن را کاهش داد گفت: در همین راستا بیمه گران حوادث هم می توانند به سمت الزامات ایمنی حرکت کنند.

نقشی که بیمه گران حوادث می توانند در کاهش مسمومیتهای مونوکسید کربن داشته باشند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: اگر سیستم هشدار دهنده  تایید شده ای را بتوان به کار گرفت که کاشف گاز مونوکسید کربن باشد، می توان آمار مسمومیت های ناشی از آن را کاهش داد.

    وی گفت: البته اینکه دتکتورهای گاز مونوکسید کربن قابلیت لازم برای کشف این گاز را دارد یا خیر باید توسط همکاران آتش نشانی تشخیص داده شود.


    سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این بود که بخاری ها به سیستم قطع کن یا همان ترموکوپل مجهز نبودند و اگر شعله به هر دلیلی خاموش می شد گاز در فضا جمع می شد و با کوچکترین جرقه ای انفجار حاصل می شد، خوشبختانه این مشکل الان حل شده و اگر شعله خاموش شود جریان ورودی گاز به دستگاه قطع می شود.

    وی ادامه داد: شرکت های لوازم گرمایشی همانطور که کیت هایی را داخل لوازم همراه یک دستگاه قرار می دهند می توانند یک دتکتور هم در کنار وسایل گرمایشی قرار دهند.

    خالدی گفت: نکته دیگر این است که در همین راستا بیمه گران حوادث هم می توانند به سمت الزامات ایمنی حرکت کنند، بیمه نقش بسیار پررنگی دارد و می تواند به جای اینکه هزینه جانباختن افرادی به خاطر مسمومیت مونوکسید کربن را بپردازد، به جای آن حتما یکی از این وسایل هشدار دهنده را الزام یا ارایه کند که در دراز مدت قطعا نتیجه بسیار مناسبی خواهد داشت.

    وی افزود: بیمه می تواند نقش بسیار پررنگی داشته باشد که باعث کاهش مسمومیت های گاز مونوکسید کربن باشیم و حتی می تواند در کاهش تمام حوادثی که شامل بیمه می شود موثر باشد. اورژانس حتی این آمادگی را دارد که با همکاران بیمه دیدار کند و این موضوعات را با هم مطرح کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو