عصر بازار

اعطای پروانه فعالیت ۵ استارتاپ در حوزه کارگزاری بیمه

عصر اعتبار- پنج استارتاپ فعال در حوزه کارگزاری بیمه آنلاین پروانه فعالیت خود را از دست معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس سازمان بیمه مرکزی دریافت کردند.

اعطای پروانه فعالیت ۵ استارتاپ در حوزه کارگزاری بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مراسم اعطای پروانه استارتاپ‌های کارگزاری رسمی آنلاین بیمه امروز یکشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، علیرضا سلیمانی امیری رئیس کل بیمه مرکزی و جمعی از استارتاپ‌های فعال در حوزه خدمات بیمه برگزار شد.

    به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه تحول اساسی در حوزه بیمه به کمک استارتاپ‌ها رخ داده است، گفت: باهمکاری نزدیک بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحولی جدی و ارزشمند در حوزه خدمات بیمه و با کمک استارتاپ ها محقق شده است.

    وی، با بیان اینکه توسعه، مفهومی فرهنگی و مستلزم ترویج و همکاری تمامی بخش‌ها برای حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است، ادامه داد: در روزهای نخست تصور می‌کردیم مفهوم توسعه و تحول سخت افزاری است، اما دیری نپایید که دریافتیم که توسعه امری نرم‌افزاری است. ضرورت‌هایی مانند حمایت از کالای ایران ساخت، حمایت از کارآفرین داخلی شرکت های خلاق و اهمیت بخشیدن به دارایی‌های فکری، ضرورتی فرهنگی است و باید فرزندانمان را با فرهنگ‌سازی و ترویج، به نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان، توجه دهیم.

    استارتاپ‌ها تحول بیمه را ممکن می‌کنند

    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، استارتاپ‌های آنلاین حوزه مالی و بانکی را نمونه موفقی از خدمات ارزنده استارتاپ‌ها برای جامعه دانست و افزود:  فین‌تک‌ها امروز  به خوبی جای خالی خدمات در دسترس و کارآمد مالی را پر کرده اند و با میلیون ها تراکنش روزانه بدون خطا، ارزش‌گذاری و اعتماد به استارتاپ‌ها را  به خوبی پاسخ گفتند. کسب و کارهای سنتی بیمه نیز باید استارتاپ های خلاق نوآور و فعال این حوزه را حمایت کنند.

    وی با بیان اینکه استارتاپ های حوزه بیمه خدمات را کارآمد و در دسترس می کنند، ادامه داد: به مدد استارتاپ ها زمان دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز  ارزان و کارآمد رسیده است.

    رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تربیت جامعه‌ای تحول‌آفرین و نوآور گفت: نقش و رسالت دانشگاه ها از ابتدای راهشان، تحول آفرینی و تغییر در جامعه بود، اما دانشگاهی که نتواند با جامعه پیرامونی خود ارتباطی اثربخش برقرار کند نمی‌تواند ایفاگر چنین نقشی باشد. بنابراین، برای رسیدن به جامعه‌ای خلاق و  نوآور، دانشگاه‌ها باید نقش راهبردی خود یعنی تربیت جامعه نوآور و حامی خلاقیت را ایفا کنند.

    وی با تاکید بر این‌که باید با حمایت از این استارتاپ ها راه به بازار رسیدن ایده‌های نوآورانه را هموار کنیم، ادامه داد: نمی‌توان راه نوآوری را سد کرد و انتظار داشت جوانان خلاق کشور در کشور ماندگار شوند. باید با حمایت از نوآوری ها، خدمات دسترس پذیر، کارآمد و ارزان را ارمغان جامعه کرده و راه را برای  ایجاد اشتغال نوآورانه هموار کنیم.

    معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به تنوع ظرفیت های استارتاپی در حوزه بیمه عنوان کرد: بیمه کالاهای دانش بنیان یکی از محورهایی است که معاونت علمی و فناوری آمادگی دارد از استارتاپ های بیمه‌ای فعال در این زمینه حمایت کند.

    وی تاکید کرد: اگر بخواهیم توسعه استارتاپ‌ها را محقق کنیم، باید به دنبال ابزارهای نوین حمایت  مادی و معنوی باشیم. صحیح‌ترین راه حمایت مالی از استارتاپ ها، سرمایه‌گذاری خطر پذیر است. در همین راستا 13 صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در بورس حضور  دارند.

    ستاری با بیان اینکه بیمه‌های سرمایه‌گذاری، با پوشش سرمایه گذاری خطرپذیر آن را به عنوان یک فرهنگ ترویج کنند، افزود: بیمه های سرمایه گذاری استارتاپ ها و سرمایه گذاری خطرپذیر آهنگ های قدیمی و ریشه دار این نوع سرمایه گذاری، فرهنگ غنی و ریشه دار این نوع سرمایه گذاری را احیا و بار دیگر ترویج کنیم.

    ظرفیت ورود بیش از 80 استارتاپ به جمع کارگزاری‌های آنلاین بیمه

    همچنین غلامرضا سلیمانی امیری مدیرعامل سازمان بیمه مرکزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تحولات مثبتی در استفاده از فناوری‌های نوین برای دریافت خدمات بیمه صورت گرفته است بیان کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ساماندهی و نظارت بر فعالیت استارتاپ های بیمه‌ای، تقویت و توسعه شبکه فروش و نیز تهیه پیش‌نویس مقررات برای فعالیت های استارتاپی، گام های مثبتی برداشته شده است.

    وی با اشاره به حمایت از فعالیت استارتاپ های کارگزاری رسمی بیمه به صورت برخط گفت: تعداد قابل توجهی کارگزاری بیمه در کشور فعالیت می‌کند که امکان مقایسه میان قیمت‌ها و خدمات برای مشتریان، بازاریابی و فروش آنلاین نمایندگان را فراهم می‌کنند.

    سلیمانی امیری با تاکید براینکه تسهیلاتی برای کارگزاران استارتاپی بیمه در نظر گرفته شده است، افزود: تسهیل شرایط ورود به عرصه استارتاپ های بیمه زمینه را برای خدمات برخط فراهم خواهد کرد.

    رییس کل بیمه مرکزی، با اشاره به صدور پنج پروانه فعالیت برای کارگزاریهای آنلاین بیمه گفت: پروانه کارگزاری بیمه برخط ارائه شد که از این میان 20 تقاضا به دلیل حائز شرایط نبودن از چرخه بررسی خارج شدند. از میان 80 تقاضای باقیمانده 14 مورد تاییدیه‌های اولیه را دریافت کردند و هشت تقاضا در مرحله رفع نواقص پرونده هستند، این در حالی است که امروز 5 کارگزاری آنلاین بیمه پروانه های فعالیت خود را دریافت می کنند.

    رییس کل بیمه مرکزی بیمه، از گردش مالی قابل توجه این صنعت و نقش نوآوری استارتاپ‌ها در افزایش سهم کشورمان گفت: 25 هزار میلیارد دلار دارایی شرکت‌های بیمه‌ای در سطح جهان و 20 هزار میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری در این صنعت است. با توجه به اینکه باید ضریب نفوذ صنعت بیمه در تولید ناخالص ملی را تا پایان برنامه ششم توسعه به 7 درصد برسانیم و این میزان در حال حاضر2.6 درصد است، استارتاپ ها و شرکت های فناور می توانند در تحقق این مهم اثرگذار باشند.

    براساس این گزارش، بیمه به عنوان یکی از بزرگترین صنایع خدماتی وارد دنیای فناوری شده است و کارگزاری‌های بیمه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این زنجیره در ارائه خدمات مطلوب به جامعه ایفا می کند. بر همین اساس با تفاهم میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بیمه مرکزی زمینه برای ورود استارتاپ های آنلاین به حوزه بیمه فراهم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی