عصر بازار

چاپ دفترچه بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان متوقف شد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: چاپ دفترچه بیمه درمانی ویژه روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان از ابتدای ماه جاری متوقف شده است.

چاپ دفترچه بیمه روستاییان و عشایر در استان همدان متوقف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سعید فرجی» روز پنج‌شنبه با اعلام این مطلب افزود: همچنین چاپ و صدور دفترچه صندوق بیمه سلامت همگانی در راستای کاهش کاربرد تدریجی دفترچه‌ بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت امسال متوقف شده است.

    وی اظهار داشت: صدور و چاپ دفترچه سایر بیمه‌شدگان شامل کارمندان دولت و بیماران خاص ایرانیان نیز از ابتدای تیرماه امسال متوقف خواهد شد.

    وی تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم، طرح ملی نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه در دستور کار اداره کل بیمه سلامت استان همدان قرار گرفته است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: با ارائه آموزش به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد و فراهم شدن زیرساخت های لازم و اجرای نسخه الکترونیک، چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت‌ متوقف شده و این دسته از بیمه شدگان همه خدمات درمانی خود را با ارائه کارت ملی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی دریافت می کنند.

    فرجی گفت: اگر در مراکز درمانی امکان نوشتن نسخه الکترونیکی میسر نباشد، پزشک می‌تواند روی برگه سرنسخه خود دارو را تجویز کند و با ارائه آن برگه به داروخانه، اطلاعات وارد سیستم شده و اداره کل بیمه سلامت نیز هزینه را  به صورت بیمه ای محاسبه و پرداخت می کند.

    وی با بیان اینکه اگر نسخه‌ نویسی الکترونیک به طور کامل انجام شود سازمان بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهد داشت، گفت: بعد از استقرار کامل نُسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که مهمترین آن تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت  از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی جلوگیری می کند و با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک، بیمه شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات دسترسی می یابد همچنین کوچکترین فایده نسخه نویسی الکترونیکی کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز است.

    فرجی گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، دفترچه بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و بیماران خاص ایرانیان به صورت سیستمی تا پایان شهریور 1400 تمدید شده و بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق کد دستوری #1666* زمان و مدت اعتبار دفترچه بیمه خود را مشاهده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی