عصر بازار

حق سنوات در مناطق محروم چگونه محاسبه می‌شود؟

عصر اعتبار- رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت:قانون در همه جا یکسان است و حق سنوات در مناطق محروم با دیگر شهرستان‌ها یا شهر‌ها هیچ تفاوتی ندارد.

حق سنوات در مناطق محروم چگونه محاسبه می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حق سنوات در مناطق محروم اظهار کرد: حق سنوات در مناطق محروم با دیگر شهرستان‌ها یا شهر‌ها هیچ تفاوتی ندارد و یک‌سال سابقه کار، یک ماه سنوات را برای کارگر به همراه خواهد داشت.

    رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با بیان اینکه قانون در همه جا یکسان است، ادامه داد: پایه سنوات همان میزان حقوق است و اگر کارگری 10 سال سابقه کار داشته باشد آخرین حقوق وی بدون مزایا به عنوان سنوات برای آن در نظر گرفته می‌شود که ممکن است برای هر کارگری این مبلغ باتوجه به شهری که در آن سکونت دارد و حقوقی که دریافت می‌کند، متفاوت باشد.

    دهقان‌کیا گفت: کارگری که در هر شهری کار می‌کند، کارفرما موظف است تا برمبنای سابقه کاری‌اش سالی یک ماه سنوات را برای کارگر محاسبه و برای وی پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی