عصر بازار

تحقق ۷۵ درصدی نسخه الکترونیک در کشور

عصر اعتبار- سازمان بیمه سلامت از تحقق ۷۵ درصدی نسخه‌ الکترونیک این طرح در کشور تا ۲۳ آذر ماه خبر داد و گفت: نسخه نویسی الکترونیک در ۱۲ استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و در ۱۰ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

تحقق ۷۵ درصدی نسخه الکترونیک در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، شاخص درصد تحقق نسخه الکترونیک به صورت تجمعی در آذر ماه به 75 درصد رسیده است.

    در حال حاضر 22 استان بیش از 80 درصد تحقق نسخه الکترونیک را داشتند که از این بین، 12 استان بین 90 تا 100 درصد و 10 استان بین 80 تا 90 درصد این طرح را اجرایی کردند.

    شاخص روزانه درصد تحقق نسخه الکترونیک از ابتدای آذر ماه تا 23 آذر ماه 1400 در استان سمنان از 56 درصد به 86 درصد رسیده است.

    در همین بازه زمانی در استان فارس از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از 34 درصد به 74 درصد و در استان مازندران از 45 به 61 درصد رسیده است. استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان، شاخص‌ها به کندی افزایشی است.

    در استان تهران از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از 43 درصد با اندکی افزایش به 49 درصد و در استان البرز از ابتدای ماه جاری، شاخص روزانه از 48 درصد به 55 درصد رسیده است.

    بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت با قوت به پیش می‌رود و بر اساس قانون، از اول دی ماه 1400 نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باید به طور کامل اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی