عصر بازار

دبیر کانون بانک‌های خصوصی خبر داد؛

پرداخت ۶۹ درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در قالب سرمایه درگردش

عصر اعتبار- دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: ۶۹ درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در قالب سرمایه درگردش پرداخت شده که بیانگر توجه ویژه بانک‌ها به تأمین منابع مالی بخش‌های تولیدی و صنعتی در کشور است.

پرداخت ۶۹ درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در قالب سرمایه درگردش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدرضا جمشیدی در جلسه کمیسیون روابط عمومی کانون بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات و تلاش‌های شایسته‌ای دارند که باید این فعالیت‌ها به درستی در جامعه منعکس شود.

    جمشیدی با اشاره به نقش روابط‌ عمومی‌ها در شفاف‌سازی جریان اطلاعات تاکید کرد: روابط عمومی‌های عضو کانون از دانش، توانمندی و ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند. لذا با استفاده صحیح از این امکانات می‌توان به تحقق اهداف نظام بانکی کمک کرد.

    وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا 3378122 میلیارد ریال تسهیلات در 6 گروه شامل کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.

    دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی و هدف، سهم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از این تسهیلات پرداختی به حدود 37 درصد بالغ گردیده است. همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی 5 ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر 2329663 میلیارد ریال معادل 69 درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.

    جمشیدی اظهار کرد: در راستای حمایت بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع 103000 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 78 درصد آن (مبلغ 790278 میلیارد ریال) صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است. این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

    شایان ذکر است در جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بهتر اقدامات صورت گرفته در ایام دهه فجر، کمیته ویژه «اطلاع‌رسانی و تبلیغات» تشکیل تا با همکاری و هماهنگی سایر اعضاء دستاوردهای بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در این ایام بصورت مناسبی در رسانه‌ها منعکس شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی