عصر بازار

سطوح درآمدی و مبلغ حق بیمه کشاورزان در سال آتی اعلام شد

عصر اعتبار- سطوح درآمدی و حق بیمه سال ۱۴۰۱ بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.

سطوح درآمدی و مبلغ حق بیمه کشاورزان در سال آتی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سطوح دستمزدی و مبالغ درآمد ماهیانه که مبنای وصول حق بیمه سال 1401 است را پس از تایید وزیر رفاه منتشر کرد.

    به این ترتیب با افزایش سطوح درآمدی بعد از 15 سال و با هدف برقراری عدالت در پرداخت ها، افراد می توانند با پرداخت بیشتر از این پس از حقوق و مزایای بالاتر بهره مند شوند.

    از جمله مزایای افزایش سطوح درآمدی سال 1401 می‌توان به افزایش 60 درصدی حقوق پرداختی به مستمری بگیران جدید، حرکت در جهت تحقق عدالت اجتماعی، برقراری عدالت در پرداخت حقوق و افزایش 60 درصدی کارمزد 1800 موسسه کارگزاری اشاره کرد.

    بر این اساس، درآمد ماهیانه سطح یک، یک میلیون تومان با حق بیمه سالیانه 600 هزار تومان برای بیمه شده، سطح دو، یک میلیون و 150 هزار تومان با حق بیمه سالیانه 690 هزار تومان برای بیمه شده، سطح سه، یک میلیون و320 هزار تومان با حق بیمه سالیانه 792 هزار تومان برای بیمه شده، سطح چهار، یک میلیون و 520 هزار تومان با حق بیمه سالیانه 912 هزار تومان برای بیمه شده، سطح پنج، یک میلیون و 750 هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک میلیون و 50 هزار تومان برای بیمه شده، سطح شش، دومیلیون و 50 هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک میلیون و 230 هزار تومان برای بیمه شده، سطح هفت، دو میلیون و 350 هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک میلیون و 410 هزار تومان برای بیمه شده و سطح هشت، دو میلیون و 660 هزار تومان با حق بیمه سالیانه یک میلیون و 596 هزار تومان برای بیمه شده در نظر گرفته شده است.

    سطوح درآمدی و مبلغ حق بیمه کشاورزان در سال آتی اعلام شد

    در همین راستا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش سطوح درآمدی سال 1401 بیمه شدگان این صندوق گفت: تلاش ما این است که سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده به بیمه شدگان را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم زندگی مطلوب‌تری را برای کشاورزان، روستائیان و عشایر رقم بزنیم.

    وی افزود: کاهش دغدغه های اقتصادی و معیشتی بیمه شدگان تحت پوشش به ویژه اقشار محروم و آسیب پذیر و کم برخوردار از اولویت های اصلی است. این افزایش حقوق به صورت متوسط افزایش حداقل 40 درصدی و حداکثر 78 درصدی حقوق و مستمری پرداختی به مستمری بگیران جدید را به همراه خواهد داشت. همچنین این افزایش سطوح می تواند جذابیت و انگیزه برای عضویت افراد فاقد پوشش بیمه اجتماعی را ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی