عصر بازار

درخواستی برای سپرده‌گذاری خیران در صندوق‌های قرض‌الحسنه

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اگر سپرده‌گذاری بیشتری بر روی صندوق‌های قرض‌الحسنه انجام شود و خیران به عنوان «قرض ماندگار» به ما کمک کنند، تاثیر بسیار خوبی در ترویج قرض‌الحسنه را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان سپرده یک فرد نیکوکار در مدت یک سال می‌تواند نیاز فوری ۵۰۰۰ نیازمند را با وام قرض‌الحسنه برطرف کند.

درخواستی برای سپرده‌گذاری خیران در صندوق‌های قرض‌الحسنه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدمرتضی بختیاری با اشاره به نقش کمیته امداد در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، گفت: خیرانی که به عنوان قرض ماندگار در صندوق‌های قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری می‌کنند، این امکان را فراهم می‌کنند تا تعداد زیادی از نیازمندان از مزایای وام قرض‌الحسنه برخوردار شوند.

    وی هدف از قرض‌الحسنه را گره‌گشایی از نیازمندان و توسعه فرهنگ خیر و احسان دانست و ادامه داد: بر این باوریم که جغرافیای تمام بانک‌ها مبتنی بر قرض‌الحسنه باشد.

    بختیاری خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که اگر عملکرد صندوق‌های رسمی قرض‌الحسنه‌ از جمله صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد که با عنوان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نامگذاری شده است، گسترش یابد، تاثیر بسیار زیادی در رفع نیازمندی‌ها و رونق تولید و اشتغال کشور خواهد داشت.

    بختیاری ادامه داد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در 11 ماهه سال جاری 220 هزار فقره وام به خانواده‌های نیازمند که 80 درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند، ارائه کرده که در این زمینه 2200 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اگر سپرده گذاری بیشتری بر روی صندوق‌های قرض‌الحسنه انجام شود و خیران به عنوان «قرض ماندگار» به ما کمک کنند، تاثیر بسیار خوبی در ترویج قرض‌الحسنه را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: مبلغ 10 میلیارد تومان سپرده یک فرد نیکوکار در مدت یک سال می‌تواند نیاز فوری 5000 نیازمند را با وام قرض‌الحسنه برطرف کند.

    بختیاری تصریح کرد: اگر فرهنگ قرض‌الحسنه توسعه یابد، شاهد رخ دادن اتفاق‌های خوبی خواهیم بود. البته در این میان اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌ها سهم قابل توجهی دارند.

    وی همچنین گفت: نکته دیگر اینکه بسیاری از شرکت‌ها هم به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند وجوهی را در همین صندوق‌های قرض‌الحسنه به عنوان قرض ماندگار قرار بدهند تا ما بتوانیم توسط آنها پاسخگوی نیازهای نیازمندان باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی