عصر بازار

شرایط بیمه رایگان درمانی برای ۳ دهک پایین درآمدی اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران شرایط بیمه رایگان درمانی برای سه دهک پایین درآمدی را اعلام کرد.

شرایط بیمه رایگان درمانی برای ۳ دهک پایین درآمدی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدمهدی ناصحی با بیان "در زمان حاضر با توجه به برآوردهای انجام‌شده 6 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند"؛ گفت: با توجه به تصریح قانون و دستور دولت در پوشش هزینه‌های سنگین درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، امیدواریم بتوانیم هزینه‌های سنگین و کمرشکن سلامت را به‌نحوی پوشش دهیم تا از رسیدن افراد به فقر سلامت جلوگیری کنیم.

    وی افزود: کنار پوشش بیمه همگانی سلامت برای آحاد جامعه، مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این سازمان برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی قرار گرفته است تا بتواند هزینه‌های درمان این بیماران را تا حد زیادی پرداخت کند؛ امیدواریم بتوانیم پرداخت از جیب بیمه‌شدگان را به‌شدت کاهش دهیم.

    وی تشریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در زمان حاضر حدود 42 میلیون نفر بیمه‌شده دارد که در این آمار ممکن است خیلی‌ها به‌صورت بالقوه بیمه‌شده ما باشند ولی برای تمدید دفاتر درمانی خود اقدام نکرده باشند؛ کامل شدن این آمار به ما کمک می‌کند تا با کمک به مردم در ارائه خدمات بتوانیم از سردرگمی بیمه‌شدگان در مراجعات جلوگیری کنیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف ارزیابی وسع در زمان حاضر گفت: با توجه به این مصوبه و بر اساس قانون بودجه سال 1401 فقط سه دهک پایین درآمدی می‌توانند به‌صورت رایگان بیمه شوند مابقی افراد نیز بر اساس ارزیابی وسع باید حق بیمه خود را که مبلغ اندکی هم است پرداخت نمایند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

    ناصحی در پایان اظهار کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش همگانی سلامت، افراد فاقد پوشش بیمه درمان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی به‌نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه کردن خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

    وی همچنین در خصوص انتقال منابع ارزی دارو به سازمان‌های بیمه‌گر افزود: محقق شدن این امر نیازمند ساختارها و زیرساخت‌های لازم است اما سازمان بیمه سلامت به‌عنوان کارگزار نهایی می‌تواند با تأمین اعتبار به‌موقع و لازم و همچنین همکاری و هماهنگی با سایر سازمان‌های بیمه‌گر همچون تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح این کار را اجرایی کند.

    وی یادآوری کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو همچنین همکاری و هماهنگی بیشتر با سایر سازمان‌های بیمه‌گر بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های فنی، اداری و مالی به‌زودی ساماندهی و تخصیص ارز دارو را در کشور اجرایی کنیم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برای کاهش دغدغه‌های افراد جامعه مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال جاری متذکر شد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر منابع به‌موقع و کامل در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار بگیرد و اختصاص پیدا کند در چرخه‌ای که ترسیم کرده‌ایم نه‌تنها قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند بلکه متعادل‌تر هم می‌شود و به قیمت اصلی خود برمی‌گردد، تأکید داریم با توجه به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال جدید، قیمت دارو افزایش پیدا نکند و با قیمت شهریور 1400 محاسبه گردد، دنبال این هستیم با مصوبه قانونی آن را نیز اجرایی کنیم.

    ناصحی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پوشش بیمه همگانی سلامت و همچنین ساماندهی ارز دارو در کشور بیمه‌شدگان دارای دفترچه بیمه در مراجعه به داروخانه‌ها، مابه‌التفاوت کمتری را پرداخت خواهند کرد این در صورتی است که افراد فاقد بیمه، پرداخت از جیب بیشتری در مراجعات خود به مراکز درمانی خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی