عصر بازار

رشد ۴۸.۴ درصدی خسارت پرداختی بیمه در سال ۱۴۰۰

عصر اعتبار- طبق آمار عملکرد صنعت بیمه ، ۶۵ هزار میلیارد تومان خسارت پرداختی بیمه در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۰ بوده که نسبت به سال قبل ۴۸.۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۸.۴ درصدی خسارت پرداختی بیمه در سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پاگاه خبری  «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در گزارش تحلیلی آمار اولیه عملکرد صنعت بیمه در سال 1400 اعلام شده که مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب در حدود 115.1 و 65 هزار میلیارد تومان است.

    در همین خصوص رشد حق بیمه تولیدی و رشد خسارت پرداختی نسبت به سال گذشته به ترتیب در حدود 41.1 و 48.4 درصد اعلام شد.

    در این گزارش، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی صنعت بیمه، به ترتیب 69.1 و 69.7 درصد اعلام شده و میزان انحصار شرکتی در بازار بیمه بر اساس شاخص هرفیندال- هیرشمن به عدد 1311 رسیده است. (56 واحد کاهش نسبت به آمار نهایی سال قبل) چنانچه این عدد به زیر 1000 برسد، حاکی از فضای رقابتی در بازار بیمه خواهد بود.

    همچنین سهم 3 رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 34.8، 18.3 و 16 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است و حدود 71.3 میلیون بیمه نامه صادر و 52.5 میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

    تا قبل از بسته شدن صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه برای سال مالی مذکور و تصویب آن‌ها در مجامع عمومی شرکت‌های بیمه این آمار جنبه مقدماتی (اولیه) دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی