عصر بازار

راهکارهای توسعه همکاری‌های بانکی و اقتصادی ایران و قزاقستان بررسی شد

عصر اعتبار- در دیدار رئیس کل بانک مرکزی کشورمان و معاون نخست وزیر قزاقستان راهکارهای توسعه همکاری های بانکی همپای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های لازم نیز در این زمینه اتخاذ شد.

راهکارهای توسعه همکاری‌های بانکی و اقتصادی ایران و قزاقستان بررسی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بخیت سلطان اف، معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان و تعدادی از مسئولان اقتصادی این کشور صبح امروز با حضور در ساختمان این بانک با دکتر علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی کشورمان دیدار و در خصوص گسترش همکاری های بانکی و تجاری به تبادل نظر پرداخت.

    در این دیدار دکتر صالح آبادی با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان تأکید کرد: توسعه همکاری های اقتصادی و گسترش مناسبات بانکی میان ایران و قزاقستان لازم و ملزوم یکدیگر بوده و از آمادگی کشور دوست قزاقستان برای افزایش روابط بانکی و تجاری میان دو کشور استقبال می‌کنیم.

    عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت های تجاری اقتصادی و بانکی ایران و قزاقستان عنوان کرد: با گسترش مناسبات بانکی میان دو کشور، همکاری های اقتصادی نیز افزایش یافته و به نقطه مطلوب می‌رسد.

    همچنین در این دیدار بخیت سلطان اف، معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان نیز با اشاره به سفر رسمی رئیس جمهوری این کشور به تهران در اواخر خرداد ماه سال جاری گفت: به دستور شخص رئیس جمهور قزاقستان به تهران آمده‌ام تا زمینه‌های مختلف توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی تجاری و بانکی میان قزاقستان و ایران را در دستور کار قرار دهیم.

    وی با اشاره به آمادگی قزاقستان برای توسعه مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران گفت: قراردادهای بسیار خوبی طی ماه های گذشته میان بخش های مختلف اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور به انعقاد رسیده است به گونه‌ای که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان در سه ماه گذشته 50 درصد رشد کرده و به 200 میلیون دلار رسیده است.

    معاون نخست وزیر قزاقستان با اشاره به رشد 85 درصدی حجم مراودات تجاری و اقتصادی دو کشور در سال گذشته گفت: قبل از کرونا حجم مناسبات اقتصادی ایران و قزاقستان بالغ بر یک میلیارد دلار بود که بازگشت به این حد از همکاری ها و تا بیشتر از آن هم در دستور کار قزاقستان قرار دارد.

    سلطان اف همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های صنعتی و تولیدی میان دو کشور تصریح کرد: طی گفت‌وگو های انجام شده قرار بر این است که اتاق بازرگانی مشترک میان ایران و قزاقستان به زودی تشکیل و خطوط پروازی مستقیم بین شهرهای مختلف قزاقستان و ایران برقرار شود.

    گفتنی است در این دیدار رئیس کل بانک مرکزی و معاون نخست وزیر قزاقستان بر ضرورت توسعه روابط بانکی همپای افزایش مناسبات اقتصادی تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی