عصر بازار

رییس پلیس پایتخت:

۳ متهم جدید سرقت بانک ملی دستگیر شدند

اموال از امروز به مردم تحویل داده می‌شود

عصر اعتبار- رییس پلیس پایتخت گفت: سه متهم جدید سرقت بانک ملی در یکی از کشورهای همسایه دستگیر و بزودی به کشور بازگردانده خواهند شد.

۳ متهم جدید سرقت بانک ملی دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه اجرای «طرح کاشف» به خبرنگاران گفت: با این دستگیری مجموع دستگیر شدگان سرقت صندوق امانات بانکی ملی به 13 نفر رسید همچنین سه متهمی هم که در خارج از کشور و یکی از کشورهای همسایه با همکاری اینترپل دستگیر شده بودند، در هفته جاری به کشور منتقل خواهند شد.

    به گفته وی، در خصوص بازگرداندن سه متهم جدید رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور انجام شده و تشریفات لازم برای استرداد متهمان انجام شده است.

    فرمانده انتظامی تهران ادامه داد: تصاویر همه اشیاء کشف شده در سامانه بانک ملی قرار گرفته و از امروز (سه‌شنبه) با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و نماینده بانک ملی اموال به مردم تحویل داده می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 کیلوگرم طلا و جواهرات سرقت شده از صندوق‌های امانات بانک ملی از متهمان دستگیر شده کشف شد که تمامی این اقلام به خزانه بانک ملی تحویل داده شد و مسئولان این بانک با هماهنگی دادستانی نسبت به تحویل اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان اقدام خواهند کرد.

    سردار رحیمی با اشاره به اجرای دومین مرحله طرح کاشف در سال جاری گفت: در این مرحله تعداد 342 نفر از محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزین به عنف و جاعلان دستگیر شدند.

    دستگیری 29 قاتل و سارق مسلح

    رحیمی افزود: 77 نفر از این افراد، سارقانی بودند که در سرقت‌های مهم مانند گوشی قاپی و زورگیری شرکت داشتند؛ همچنین 61 نفر در سرقت منزل، 59 نفر در سرقت خودرو و موتورسیکلت و 89 نفر در امر جعل و کلاهبرداری و 29 نفر قاتل و سارق مسلح بودند.

    رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله 27 نفر از محکومان فراری دستگیر شدند گفت: هشت باند سرقت منزل، 19 باند سرقت خودرو، هفت باند کلاهبرداری، پنج باند سرقت مسلحانه شناسایی و منهدم شدند که این سارقان و محکومان به یک هزار و 588 سرقت اعتراف کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی