عصر بازار

پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری

پرداخت به‌روز مطالبات بیمه‌ای

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است.

پرداخت به‌روز مطالبات بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: به منظور بررسی مشکلات احتمالی در بخش درمانی و پوشش بیمه ای در برخی نقاط گلستان به این استان سفر کردیم تا چالش های موجود را از نزدیک موردبررسی قرار دهیم و در این راستا نشست خوبی با صنوف پزشکی و شرکای کاری در گلستان داشتیم.

    وی با بیان اینکه بیمه سلامت در تمام جهات اعم از بیمه روستایی، مطب ها، پارکلینیک و بیمارستان های دولتی و خصوصی به روز است، افزود: برای نخستین بار در کشور مطالبات موسسات و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده و نگاه ما این است که وقتی کار درست و مثبتی از سوی مؤسسات و مراکز درمانی به مردم ارائه می شود مطالبات آنها به موقع پرداخت شود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و مزمن اشاره و تصریح کرد: این اقدام مهم برای نخستین بار در کشور در حال انجام است و امیدواریم با تشکیل این صندوق و تصویب نهایی در هیئت دولت شاهد کاهش پرداختی از جیب بیماران صعب العلاج باشیم.

    ناصحی، بیمه همگانی را از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با اجرای این طرح میزان پرداختی از جیب مردم را کاهش دادیم و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند، در این طرح بیمه شدگان به ازای بستری در بیمارستان پنج درصد و برای دریافت خدمت سرپایی 20 درصد هزینه را پرداخت می کنند.

    وی به خدمات بیمه سلامت در حوزه جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: خدمات بیمه سلامت در حوزه جمعیت و جوانی در سال 1400 و 1401 اجرایی شده و زوجین نابارور می توانند از امکانات این بخش استفاده کنند، بیمه سلامت می تواند هزینه های درمان ناباروری را سالانه در سه نوبت پرداخت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی