عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی اعلام کرد

شفافیت و ثبات ماحصل تصمیمات مدبرانه ارزی

عصر اعتبار- نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدام بانک مرکزی در ایجاد زمینه خرید ارز به صورت آنلاین اقدامی قابل تقدیر و حمایت است و موجب شفافیت در بازار ارز می‌شود.

شفافیت و ثبات ماحصل تصمیمات مدبرانه ارزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا؛ شهباز حسن پور بیگلری؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم شدن زمینه خرید آنلاین ارز توسط بانک مرکزی گفت: ایجاد زمینه خرید ارز به صورت آنلاین از سوی بانک مرکزی اقدامی قابل تقدیر و حمایت است و ضمن تسهیل دسترسی مردم موجب شفافیت هرچه بیشتر در بازار ارز و اقتصاد کشور می شود.

    وی افزود: این اقدام بانک مرکزی به شفافیت در حوزه نرخ ارز صرافی ها کمک می کند و گامی مهم در در این راستا به شمار می رود که با ایجاد مکانیزم عرضه و تقاضا و امکان مقایسه قیمت ها برای مردم شرایط خرید ارز برای متقاضیان واقعی و کشف قیمت مناسب را بهتر از قبل خواهد کرد.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: این اقدام بانک مرکزی باعث می شود تا ما دیگر چیزی به نام حباب قیمت ارز نداشته باشیم و قیمت ارز در بازار یک قیمت واقعی خواهد بود.

    حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اقدام اخیر جلوی دلال بازی ها در بازار ارز را می گیرد و همانطور که اشاره شد به عرضه ارز در بازار با قیمت واقعی آن کمک می کند.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: علاوه بر این بانک مرکزی در راستای مدیریت بهتر بازار ارز با یک تصمیم شجاعانه و مدبرانه، محدودیت زمانی خرید و فروش ارز بجز دلار و یورو را برای صرافی ها برداشت که به این ترتیب از این پس دسترسی مردم و بویژه توریست خارجی به معامله ارزهای غیر از دلار و یورو بیشتر و سهل تر می شود.

    وی اضافه کرد: این اقدام که صرافی ها دیگر مجبور به فروش ارزهایی بجر دلار و یورو طی 3 روز کاری نمی شوند باعث می شود تا خرید این قبیل ارزها مثل روبل و لیر و درهم در بازار رسمی برخلاف گذشته تسهیل شود و در نتیجه ضمن کاهش مراجعات به بازار غیررسمی، درخواست ارز واسط مثل یورو و دلار برای تبدیل این ارزها کاهش خواهد یافت

    حسن پور بیگلری در پایان افزود: واقعی شدن قیمت ارز و شفافیت در این حوزه موجب واقعی شدن قیمت کالاها در بازار نیز می شود بنابراین هراندازه بازار ارز بهتر مدیریت شود و قیمت های این بازار ثبات و آرامش داشته باشد سایر بازارها بویژه کالاهای مصرفی مردم شاهد وضعیت بهتری نسبت به گذشته خواهد بود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی