عصر بازار

فعالیت‌های تولیدی کانادا کاهش یافت

عصر اعتبار- داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی کانادا در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت زیرا تولید و سفارش‌های جدید کاهش یافت، در حالی که فشار اخیر بر دلار کانادا به جهش قیمت‌ها کمک کرد.

فعالیت‌های تولیدی کانادا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید از 49.8 در سپتامبر به 48.8 در ماه اکتبر کاهش یافت. در ماه آگوست، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته با 48.7 رسید. خوانش زیر 50 نشان دهنده انقباض در این بخش است.

    شرییا پاتل، اقتصاددان در اس اند پی گلوبال در بیانیه‌ای گفت: داده‌های اکتبر شاخص مدیران خرید برای کانادا به عملکرد ضعیف‌تر تولید اشاره می‌کند زیرا تولید و سفارش‌های جدید به طور همزمان کاهش یافتند.

    شاخص تولید از 48.3 در سپتامبر به 47.4 کاهش یافت زیرا قیمت‌های بالا، کمبود نیروی کار و تقاضای ضعیف افزایش یافت، در حالی که معیار سفارشات جدید از 46.9 به 46 کاهش یافت. نظرات نشان می‌دهد که نرخ بهره بالاتر و نگرانی‌های فزاینده از رکود بر پیش‌بینی‌های تولید برای سال آینده تاثیر گذاشته است.

    بانک مرکزی کانادا هفته گذشته پیش‌بینی کرد که اقتصاد کانادا در سه فصل آینده با افزایش نرخ بهره به بالاترین حد در 14 سال گذشته یعنی 3.75 درصد در تلاش برای کاهش تورم، متوقف خواهد شد.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص قیمت نهاده در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال اخیر رسید اما با توجه به اینکه شرکت‌ها هزینه‌های بالاتر مرتبط با ضعیف‌تر شدن دلار کانادا را پشت سر گذاشتند، معیار قیمت‌های تولید از 55.4 در سپتامبر به 60.8 رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی