عصر بازار

ثروت ماسک ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت

عصر اعتبار- ایلان ماسک، مالک شرکت‌های آمریکایی تسلا، توییتر و اسپیس ایکس در سال جاری میلادی شاهد کاهش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ثروت خود بوده است.

ثروت ماسک ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ایلان ماسک، مالک شرکت‌های آمریکایی تسلا، توییتر و اسپیس ایکس در سال جاری میلادی شاهد کاهش بیش از 100 میلیارد دلار از ثروت خود بوده است.

    اگرچه ماسک بیشترین کاهش را در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به ثبت رسانده اما با دارایی خالص 169.8 میلیارد دلار تا روز دوشنبه همچنان ثروتمندترین فرد جهان است.

    این سقوط بی‌سابقه نشان‌دهنده مشکلاتی است که شرکت خودروسازی تسلا با آن‌ها مواجه است. این شرکت که بخش عمده‌ای از ثروت ماسک را در بر می‌گیرد، با هزینه‌های فزاینده مواد خام و اختلالات زنجیره تأمین دست و پنجه نرم می‌کند.

    با آخرین فراخوان تسلا برای بیش از 300000 خودرو به دلیل معیوب بودن چراغ های عقب و با محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه در چین که بازار بزرگی برای تسلا در خارج از ایالات متحده محسوب می‌شود، این مشکلات به طور قابل توجهی تشدید شده است.

    سهام این سازنده خودروهای الکتریکی در پایان معاملات روز دوشنبه با 6.8 درصد کاهش به 167.87 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت این سهم از نوامبر 2020 است. سهام تسلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

    ماسک نزدیک به 15 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و کاهش قیمت سهام این سازنده خودروهای الکتریکی تنها در یک روز حدود 8.6 میلیارد دلار از ثروت او را از بین برد.

    ماه گذشته، ماسک پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد. او از زمان تصاحب، 60 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است، و آخرین دور از اخراج کارکنان در روز یکشنبه رخ خواهد داد. سرمایه گذاران نگران این هستند که آیا این تاجر می تواند پس از خرید توییتر بر نقش خود به عنوان مدیر عامل تسلا تمرکز کند یا خیر.

    قیمت سهام تسلا در سال 2022 به دلیل حجم گسترده فروش در بازارهای فناوری در پی نگرانی‌های ناشی از سقوط اقتصاد و همچنین به دلیل موضع تهاجمی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی