عصر بازار

تاکید وزیر تعاون بر لزوم ساماندهی و تقویت صندوق‌های بازنشستگی کشور

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم ساماندهی و تقویت صندوق‌های بازنشستگی کشور تأکید کرد و گفت: اساس کار این وزارتخانه خدمت به مردم و بازنشستگان است.

تاکید وزیر تعاون بر لزوم ساماندهی و تقویت صندوق‌های بازنشستگی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سیدصولت مرتضوی» در نشست صمیمی با مدیران و نمایندگان کانون‌های صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که در محل این صندوق برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده، اظهار کرد: اقدامات مفید و اثرگذاری از زمان شروع به کار دولت مردمی سیزدهم در این صندوق انجام شده که قابل قدردانی است.

    وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری و سود باید در صدر امور مدیریت شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه قرار گیرد، افزود: این نشست تزئینی و تشریفاتی نیست بلکه سیاست‌ها، اهداف و راهبردها باید به عملیات اجرایی و خروجی ملموس برای مردم تبدیل شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر راه‌اندازی سامانه جامع املاک و مستغلات این صندوق، تأسیس این سامانه را ضروری دانست.

    وی، عدالت‌محوری را رویکرد اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و به مدیران گفت: فرصت خدمت‌گذاری به مردم اندک است و برای حل مشکلات مردم باید در صف اول قرار بگیرید.

    مرتضوی یکی از اقدامات مؤثر در افزایش بهره‌وری را تناسب نیروی انسانی عنوان و اضافه کرد: رویکردهای اصلی وزارت رفاه در مدیریت شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه در سال آینده افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، عدالت‌محوری، اصلاح سبد سهام و افزایش تولید است.

    وی با تصریح بر ناپسندبودن پدیده مدیران پروازی تأکید کرد: مدیران شرکت‌های اقتصادی باید با معیار افراد بومی و مقیم در محل پروژها انتخاب شوند.

    مرتضوی با اشاره به چابک‌سازی نیروی انسانی ستادی شرکت‌های اقتصادی بیان کرد: افزایش بهره‌وری با اقدامات تحولی و انقلابی در صف و محل پروژه‌ها انجام می‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در صدر اقدامات دولت مردمی سیزدهم گفت: اقدامات اثرگذار، اساسی و ملموس مجموعه‌ها به جای تبلیغ افراد باید به مردم منعکس شود.

    صندوق فولاد 78 هزار بازنشسته دارد
    سرپرست مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت، چالش‌ها، طرح‌های توسعه‌ای و برنامه‌های پیش‌روی این صندوق گفت: صندوق فولاد حدود 87 هزار بازنشسته دارد و در مقابل، تنها 4 هزار و 600 نفر حق بیمه به این صندوق پرداخت می‌کنند.

    «سیدحجت کاظمی» پایین‌بودن ضریب پشتیبانی را یکی از چالش‌های اساسی صندوق بازنشستگی فولاد عنوان کرد و راه‌حل برون‌رفت از این چالش‌ها را تقویت حوزه سرمایه‌گذاری دانست.

    وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای صندوق فولاد در دولت مردمی سیزدهم حذف فرانشیز درمان، افزایش 2 برابری سرانه درمان، اعطای تسهیلات ضروری بازنشستگان، راه‌اندازی سامانه‌های املاک و حقوقی و آزادسازی اراضی است.

    در این نشست که با حضور «علیرضا عسگریان» دستیار ویژه وزیر برگزار شد، تعدادی از نمایندگان کانون بازنشستگان صندوق فولاد به بیان مطالبات، دغدغه‌ها و چالش‌های پیش‌روی این صندوق پرداختند و پس از آن وزیر رفاه دستور پیگیری ویژه برای رسیدگی به مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد را صادر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو