عصر بازار

نرخ تورم در آلمان باز هم افزایش یافت

عصر اعتبار- اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در ماه ژانویه ۸.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و ۱.۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم در آلمان باز هم افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در ماه ژانویه 8.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و 1.0 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

    بر اساس داده های اولیه این اداره، قیمت های مصرف کننده که برای مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا هماهنگ شده است، نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر از حد انتظار بوده و 9.2 درصد افزایش یافته است. دستاتیس همچنین اعلام کرد که در مقایسه با ماه دسامبر، قیمت ها 0.5 درصد افزایش یافته است.

    بنا بر گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار داشتند که داده های هماهنگ شده 10.0 درصد به صورت سالانه و 1.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته باشد.

    الکساندر کروگر، اقتصاددان ارشد بانک آلمانی Hauck Aufhaeuser Lampe Privatbank، به این رسانه گفت: از آنجایی که تورم هسته در سال 2023 بالا باقی خواهد ماند، کاهش اساسی تورم پیش بینی نمی‌شود.

    بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی در پی کاهش صادرات گاز روسیه به این منطقه در بحبوحه تحریم های مرتبط با اوکراین، از تورم بی سابقه رنج برد.

    مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری خط لوله گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم و سپس خرابکاری این خط لوله باعث تشدید مشکلات عرضه شد.

    ماه گذشته میلادی، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد که این کشور از رکود شدید جلوگیری می کند اما به لحاظ فنی وارد یک دوره رکود اقتصادی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی