عصر بازار

وزیر اقتصاد از جزئیات دیدار رؤسای جمهور ایران و چین خبر داد:

ارتقای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی ایران و چین مورد تأکید روسای جمهور دو کشور

عصر اعتبار- خاندوزی گفت: امیدوارم همگرایی کم‌سابقه بین رؤسای جمهور ایران و چین به ثمرات اقتصادی ملموس در رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیانجامد.

ارتقای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی ایران و چین مورد تأکید روسای جمهور دو کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی که به همراه رئیس جمهور به پکن سفر کرده است، گفت: در دیدار امروز آقای رئیس جمهور و هیئت بلندپایه ایرانی با رئیس جمهور خلق چین و هیات چینی که به دعوت آقای شی جین پینگ انجام شد، رئیس جمهور خلق چین ضمن حمایت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران، از عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس مانند عضویت ایران در سایر پیمان‌های منطقه‌ای ازجمله شانگ‌های اعلام حمایت کرد و ایران و چین را قربانی قلدری و سلطه گرایی بین المللی دانست.

    وی ادامه داد: در این دیدار آقای رئیسی ضمن تأکید بر راهبردی بودن روابط بین ایران و چین خواستار ارتقای روابط اقتصادی سرمایه گذاری و حوزه‌های انرژی و مالی بین دو کشور شد؛ رئیس جمهور چین نیز ضمن حمایت قاطع از اجرای سند راهبردی 25 ساله ایران و چین، نظر مثبت خود را در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در ایران، همچنین احیای پروژه‌های انرژی به ویژه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و همکاری در حوزه حمل و نقل و ترانزیت و همچنین مبادلات فرهنگی هنری و کشاورزی بین دو کشور را اعلام کرد.

    وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم این همگرایی کم‌سابقه بین روسای جمهور دو کشور منجر به ثمرات اقتصادی ملموس، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و تجارت فی مابین ایران و چین در سال‌های پیش رو باشد.

    بر اساس این گزارش در ادامه حدود 20 سند همکاری اقتصادی بین دو کشور در حضور رؤسای جمهور امضا شد که 4 سند را وزیر اقتصاد کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران امضاء کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی