عصر بازار

تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود

عصر اعتبار- با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود.

تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت دوم روز شنبه 13 اسفند 1401 صحن مجلس در جریان بررسی گزارش تلفیق بودجه 1402 در مورد لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، بندهای و و ز تبصره 6 این لایحه در بخش هزینه‌ای را به شرح زیر تصویب کردند:

    «و- نرخ تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود. معادل یک در هزار مالیات و عوارض ارزش‌افزوده وصولی از طریق سامانه مؤدیان به ردیف درآمدی شماره 110519 واریز می شود تا صرفاً برای پرداخت کارمزد و تعرفه یاد شده شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی برای ارائه خدمات مورد درخواست سازمان امور مالیاتی هزینه می‌شود و مازاد آن با رعایت مهلت مقرر در مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی مصوب 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن مسترد می‌شود.

    ‌هزینه‌کرد این وجوه با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (30) قانون ‌برنامه‌وبودجه کشور مصوب سال 1351 امکان‌پذیر می‌باشد.

    ز- بانک مرکزی، کلیه بانک ها، مؤسسات اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه، شهرداری‌ها، پلیس راهور فراجا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلفند حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه با راه اندازی خدمات برخط (وب سرویس)، اطلاعات مورد درخواست سازمان امور مالیاتی کشور برای سال 1402 و سنوات قبل را در اختیار این سازمان قرار دهند. مراجع و مقامات ‌مسؤول درصورت تخلف از این حکم علاوه بر ‌مسؤولیت تضامنی با مؤدی در پرداخت مالیات، مشمول محرومیت ماده (202) قانون مالیات‌های مستقیم خواهند بود.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی