عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد:

پیشرفت ۹۵ درصدی نسخه الکترونیک

تادیه ۱۸۰ میلیاردی بدهی دولت به تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه درمان با بیش از ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد هستیم گفت: در این مدت کوتاه اتفاقات خوبی رقم خورده است. نسخه الکترونیک به عنوان زیرساخت مدیریت منابع و نظام ارجاع، اجرایی شده و اکنون بالای ۹۵ درصد در آن پیشرفت داریم.

پیشرفت ۹۵ درصدی نسخه الکترونیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی در مراسم افتتاح بیمارستان هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح 78پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در 23 استان کشور با بیان اینکه در نظام تامین اجتماعی عمدتا دو کارکرد دنبال می‌شود، نخست تامین معیشت و جبران خطرات احتمالی در درآمد و دوم توسعه خدمت در راستای ایجاد رفاه و افزایش کیفیت زندگی است گفت: یکی از خدمات مهم ما، خدمت سلامت است.

    وی افزود: اگر نگاه کلی به حکمرانی تامین اجتماعی در جمهوری اسلامی داشته باشیم، در می یابیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی در ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی رقم خورده است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قبل انقلاب حدود 20 درصد مردم جامعه  35 میلیون نفری، تحت پوشش بیمه‌ها بودند که امروز به برکت انقلاب بالغ بر 73 درصد از جمعیت 85 میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند گفت: در دولت سیزدهم با بیمه حدود شش تا هفت میلیون نفری در سازمان بیمه سلامت، این عدد به 100 در صد نزدیک شده است.

    موسوی ادامه داد: قبل انقلاب، دسترسی به منابع بیشتر و ضریب پشتیبانی 22 به یک بوده و اکنون به 4.2 به یک رسیده است، اما باز هم دسترسی ها قابل مقایسه نیست و اکنون بالغ بر 50 درصد جامعه تحت پوشش ما قرار دارند. قبل از انقلاب به 80 هزار بازنشسته مستمری و دیگر خدمات ارائه می‌شده، اما امروز علی رغم همه چالش‌هایی که داریم توسعه خدمات در اولویت قرار گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه 78 پروژه در 23 استان را امروز افتتاح می‌کنیم گفت: بیمارستان هدایت، بیمارستان لنگرود و توسعه بیمارستان حکیم جرجانی در گرگان از این جمله هستند، بالغ بر 250 تحت جدید، 39 تخت آی سی یو، 10 تخت سی سی یو و 15 تخت ان آی سی یو به تخت‌های بیمارستانی افزوده شده است. بالغ بر 2000 تخت بیمارستانی طی امسال و سال بعد افتتاح خواهند شد. ارزش ریالی پروژه‌ها 39 هزار میلیارد ریال است و عامل اشتغالزایی برای 1100 تن شده است. 10 درمانگاه در دورترین نقاط خواهیم داشت و 33 شهرستان از مجموع پروژه ها بهره مند می‌شوند.


    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه درمان با بیش از 50 هزار مرکز طرف قرارداد هستیم گفت: در این مدت کوتاه اتفاقات خوبی رقم خورده است. نسخه الکترونیک به عنوان زیرساخت مدیریت منابع و نظام ارجاع، اجرایی شده و اکنون بالای 95 درصد در آن پیشرفت داریم. 180 مرکز دیابت و کلینیک فشار خون را راه اندازی کردیم که در آغاز دولت سیزدهم پنج مورد بود. رشد تعهد 80 درصدی در حوزه حق بیمه تکمیلی بازنشستگان داشتیم و 120 درصد از سهم منابع رشد یافت.

    موسوی اضافه کرد: در طرح دارویار کنار وزارت بهداشت بودیم.  243 قلم دارو تحت پوشش قرار گرفت که داروهای بیماران صعب العلاج، داروهای تخصصی ناباروری از آن جمله بود. فرانشیز درمان برای 65 سال به بالاها در همه مراکز دولتی در شهرهای فاقد مراکز ملکی صفر شد. ما به صورت روزانه هر روز به بالغ بر یک میلیون نفر خدمات سرپایی و به 13 هزار نفر خدمات بستری ارائه می‌دهیم و توسعه زیرساخت درمان مستقیم مورد توجه بوده است.

    وی ادامه داد: پروژه بیمارستان هدایت بالغ بر هشت سال به طول انجامیده بود، در آغاز دولت منابع خوبی را درنظر گرفتیم و درسال جاری رشد 114 درصدی در پروژه‌های درمانی داشتیم و رشد اجرای پروژه‌ها به سطح خوبی رسیده‌ است.

    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تادیه بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این دولت بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان تادیه بدهی رقم خورد. ابر بدهکار بانکی بودیم و توانستیم 88 هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی خود را تسویه کنیم. 1300 میلیارد تومان هزینه بدهی بانکی ماهانه ما می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو