عصر بازار

پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت معطل ۳ شرکت

عصر اعتبار- آخرین خبرها حاکی از آن است ۳ شرکت بیش از ۱۵.۲ همت از سود سهامداران عدالت را به حساب سمات واریز نکرده‌اند تا واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه امسال در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت معطل ۳ شرکت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس به همراه چند شرکت دیگر بخشی از سود سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 1400 خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

    بیشترین سود نقدی پرداخت نشده به سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس بازمی‌گردد که به ترتیب مبلغی بالغ بر 7 هزار و 700 میلیارد تومان، 6 هزار میلیارد تومان و یک هزار و 500 میلیارد تومان است. به طوری که در مجموع از 19 هزار میلیارد تومان سودی که هنوز پرداخت نشده، 15.2 میلیارد تومان مربوط به سه شرکت مذکور است.

    مرحله نخست سود سهام عدالت سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 1400 اواخر آذرماه امسال به حساب 43 میلیون و 740 هزار سهامدار عدالت واریز شد.

    در مرحله نخست، دارندگان سهامداران عدالت 452، 492 و 532 هزار تومانی به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی