عصر بازار

کاهش قیمت ارز به پایین‌تر از کشف نرخ اول در مرکز مبادله

مقاومت دلار، یورو و درهم شکسته شد

عصر اعتبار- پس از گذشت حدود سه هفته از فعالیت مرکز مبادله ایران، نرخ دلار، یورو و درهم به پایین‌ترین حد خود از زمان راه‌اندازی این مرکز (در دوم اسفند ماه) رسید.

مقاومت دلار، یورو و درهم شکسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در پی نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های گذشته، مرکز مبادله ارز و طلای ایران در دوم اسفندماه، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و با حضور رئیس کل بانک مرکزی افتتاح شد تا فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کند.

    این مرکز که هدف از تامین همه نیازهای ارزی مردم و البته تجار بود با وجود نوسانات شدید نرخ ارز در هفته‌های گذشته، دیروز رکورد اولین کشف قیمت خود را هم در کاهش قیمت شکست و نرخ کشف شده دلار در روز گذشته را به پایین‌تر از دوم اسفند ماه رساند.

    اولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور برای دلار دوم اسفند ماه کشف شد که با ریزش نسبت به روزهای گذشته، هر دلار آمریکا در این بازار 41 هزار و 549 تومان قیمت خورد. این قیمت در هفته های گذشته دستخوش تغییراتی شد که البته بالاخره پس از حدود سه هفته، نرخ ارز کشف شده در روز گذشته از نخستین نرخ اعلام شده هم پایین‌تر آمد و اسکناس دلار 41 هزار و 236 تومان قیمت‌گذاری شد.

    حواله دلار نیز در ساعات پایانی روز گذشته به 37 هزار و 487 تومان رسید که حدود هزار تومان بالاتر از نخستین نرخ کشف شده برای حواله دلار در این مرکز بود.

    امروز هم این روند ادامه پیدا کرد؛ به طوریکه هر دلار آمریکا (به صورت اسکناس) در مرکز مبادله ایران 40 هزار و 590 تومان و حواله آن 36 هزار و 900 تومان قیمت‌گذاری شد.

    همچنین آخرین کشف قیمت برای هر یورو به 43 هزار 257 تومان رسید و حواله آن 39 هزار و 325 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به هشتم اسفند ماه با کاهش حدود 2000 تومانی همراه است که برای نخستین بار پای یورو و درهم به مرکز مبادله ایران باز شد، چرا که در این روز یورو 45 هزار و 452 تومان و آخرین نرخ حواله یورو 39 هزار و 523 تومان کشف و اعلام شده است.

    نرخ هر اسکناس درهم نیز در نخستین کشف قیمت این مرکز 11 هزار و 733 تومان و نرخ حواله آن 10 هزار و 203 تومان بود که امروز به ترتیب به 11 هزار و 52 تومان و 10 هزار و 47 تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی