عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

حمایت از ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در سال جاری

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت بیش از ۶۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۹ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغال از سوی صندوق پرداخت شده و بیش از ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در سال جاری مورد حمایت صندوق قرار گرفته است.

حمایت از ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نعمت الله رضایی  ، با اشاره به سیر تغییر نام صندوق و قدمت بالای آن اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در ابتدا با عنوان صندوق "فرصت‌های شغلی کار" خود را شروع کرد. مدتی بعد با دو صندوق "ازدواج جوانان" و صندوق قرض الحسنه "اشتغال روستایی" ادغام شد و صندوق "مهر امام رضا (ع)" به وجود آمد. پس از آن شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه اسامی ائمه روی صندوق‌ها نباشد و به این نحو صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی امید تبدیل شد.

    وی ادامه داد: باتوجه به آنکه حوزه فعالیت صندوق کارآفرینی امید طرح‌های خرد و کوچک و متوسط و معیشت محور است از نظر حوزه جغرافیایی تمام مناطق کشور با اولویت روستاها و مناطق محروم مورد حمایت صندوق قرار دارند. سال گذشته عمده تمرکز خود را بر این گذاشتیم که منابع صندوق را برای انجام فعالیت‌ها افزایش بدهیم و خوشبختانه انتهای سال گذشته موفق شدیم بخش عمده ای از منابع تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 را جذب کنیم و عمده آن را در سال جاری به پرداخت تسهیلات اختصاص دادیم.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت بیش از 6700 میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 6400 میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به اشتغالزا و اشتغال محور است.

    به گفته رضایی نزدیک به 39 هزار و 500 فقره تسهیلات اشتغال از سوی صندوق پرداخت شده و سرانه پرداخت تسهیلات آن حدود 165 میلیون تومان است.

    حمایت از بیش از 115 هزار فرصت شغلی در سال جاری

    وی با بیان اینکه بیش از 115 هزار فرصت شغلی صرفا در سال‌جاری مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: اگر این عدد را اگر با تسهیلات نظام بانکی مقایسه کنیم، نظام بانکی در سال‌جاری بیش از 3500 همت تسهیلات پرداخت کرده ولی پرداخت تسهیلات ما 6700 همت بوده است. رقم ما نسبت به نظام بانکی بسیار کمتر است ولی از باب سهم اشتغال ایجاد شده بیش از 11 درصد یک میلیون شغلی که دولت تعهد کرده بود توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی