عصر بازار

درخواست از فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره

عصر اعتبار- تاجران وال‌استریت معتقدند فدرال رزرو احتمالاً باید نرخ بهره (benchmark lending rate) خود را قبل از تابستان کاهش دهد؛ زیرا پیامدهای بحران بانکی آمریکا باعث تخریب اعتبار بالقوه می‌شود که ممکن است تهدیدی برای رشد اقتصادی گسترده‌تر باشد.

درخواست از فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وام‌دهندگان منطقه‌ای برای رشد اقتصادی آمریکا بسیار مهم هستند و بازارهای این کشور خواستار حمایت فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) هستند تا بحران بانکی باعث رکود کوتاه‌مدت نشود.

    در پی سقوط گروه مالی بانک سیلیکون‌ولی، بسته‌شدن بانک سیگنچر و فشارهای مداوم بر بانک فرست‌ریپابلیک، بازارها دچار واکنش‌های بی‌رویه شدند و سهام بانک‌ها در اروپا در روز جمعه به‌شدت کاهش یافت.

    جروم پاول، رئیس بانک فدرال رزرو، روز چهارشنبه به خبرنگاران در واشینگتن گفت که شرایط مالی سخت‌تر مرتبط با بحران بانکی، ممکن است «معادل افزایش نرخ بهره یا حتی بیشتر از آن باشد»؛ اما او تأکید کرد که فعلاً نمی‌توان این ارزیابی را با دقت انجام داد.

    بانک‌های آمریکا استقراض خود از برنامه‌های مختلف وام‌دهی فدرال رزرو را در این هفته کاهش دادند، اما به دلیل نگرانی‌های مداوم درخصوص اعتبار پایگاه سپرده‌های بانکی منطقه‌ای این کشور، سطوح حمایت همچنان بالاست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی