عصر بازار

بازندگان فهرست ثروتمندان جهان کدامند؟

عصر اعتبار- بر اساس فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۵ نفر از ثروتمندترین افراد جهان سال سختی را پشت سر گذاشتند و دارایی خالص آنان ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت البته این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که در حال حاضر هنوز ارزش دارایی آنان در مجموع ۲.۱ تریلیون دلار است.

بازندگان فهرست ثروتمندان جهان کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هم تعداد میلیاردرها و هم مجموع ثروت آنان کاهش یافته است و 254 نفر رتبه میلیاردر بودن خود را از دست دادند.

    بر اساس این گزارش، 2640 میلیاردر باقی مانده در مجموع 500 میلیارد دلار ضرر کردند. در میان کسانی که باشگاه میلیاردرهای جهان را ترک کردند، اسامی سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذار صرافی اف تی ایکس و کانیه وست، خواننده رپ مشاهده می‌شوند.

    فوربس نوشت: «ثروت دو سوم از 25 نفر برتر در مقایسه با نیمی از کل فهرست نسبت به سال گذشته کمتر شده است».

    این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، با کاهش 57 میلیارد دلاری ثروت خود در یک سال، به دلیل سقوط 38 درصدی قیمت سهام این غول تجارت الکترونیک از 10 مارس، بیشترین آسیب را دیده است.

    ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، با کاهش 39 میلیارد دلاری، به‌عنوان دومین بازنده بزرگ در فهرست انتخاب شد. این میلیاردر عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به رئیس گروه ال وی ام اچ (LVMH)، برنارد آرنو واگذار کرد.

    بر اساس گزارش فوربس، دو میلیاردر دیگر نیز جایگاه خود را در میان 25 نفر برتر از دست داده‌اند که شامل بنیان‌گذار تیک تاک، ژانگ ییمینگ است که با یک پله سقوط به رتبه 26 رسید و نفر دوم این فهرست موسس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، چانگ پنگ ژائو ثبت شد که در میان زمستان ارزهای دیجیتال از رتبه 19 سال گذشته به رتبه 167 سقوط کرد.

    این رتبه‌بندی نشان داد در حالی که برخی از ثروتمندترین‌های جهان رتبه پیشین خود را از دست دادند، دو میلیاردر به 25 نفر برتر پیوستند، این دو مورد غول رسانه‌ای کانادایی، دیوید تامسون و بنیان‌گذار نایک، فیل نایت هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو