عصر بازار

اختصاص خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی به بخش تعاون در سال ۱۴۰۲

عصر اعتبار- سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه در کشور، سهم قابل توجه ۲۵درصدی برای تعاون در اقتصاد کشور درنظر گرفته شده است.اما این سهم در حال حاضر۴تا۷درصد است. اختصاص خط اعتباری ۵هزار میلیاردتومانی بخشی از اقدامات برای رونق این بخش است.

اختصاص خط اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی به بخش تعاون در سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال و افزایش ظرفیت تولید, رفع مشکلات و اعطای تسهیلات از جمله اقدامات دولت برای رونق اشتغال است که در سال جاری با هدف احیای 8هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل دنبال می شود.

    اما آنطور که معاونت تعاون اعلام کرده است 543تعاونی غیر فعال برای احیا شناسایی شده اند. در همین راستا وزارت کار، تفاهم‌نامه‌ای با دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور امضا کرد تا در طرح نهضت احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال، واحدهای تعاونی تولیدی احیا شوند.تعدادی از واحدهای تولیدی تعاونی که شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه داشته اند به بانک معرفی شده اند.

    اختصاص خط اعتباری 2هزار میلیارد تومانی یکی از اقدامات دولت در سال گذشته برای حمایت از هزار تعاونی  بوده است که آخرین پیگیری ها حاکی از این است که در حال تکمیل مدارک و پیگیری دریافت تسهیلات هستند.

    برای امسال نیز طبق تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک توسعه تعاون صورت گرفته سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال 1402 به طرح‌های تعاونی مستقر در روستاها تخصیص پیدا خواهد کرد.

    همچنین از منابع بند الف تبصره 18به بخش تعاون 25هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده است و در قالب بند ب تبصره 16برای اولین بار سهم برای بخش تعاونی توسط شورای برنامه‌ریزی استان‌ها دیده شده است تا با حمایت استانداران و شورای برنامه‌ریزی استان‌های گلستان، فارس، خراسان رضوی، سمنان و لرستان و چند استان دیگر تعاونی‌ها سهم مشخص از این تسهیلات برخوردار شوند.

    مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین اظهارات خود گفته است: در جلسه اخیر شورای عالی اشتغال مصوب شد که 25 درصد از اعتبارات تبصره 18 برای رونق اشتغال در بخش تعاون اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو