عصر بازار

وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت:

امسال سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار می‌شود

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد اعلام کرد: بر اساس مصوبه امروزهیات دولت تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور باید یک هفته قبل از ابلاغ رسمی به فعالان اقتصادی کشور ابلاغ شود تا نظرات آنان اخذ شود.

امسال سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداوسیما، سید احسان خاندوزی وزیرامور اقتصادی و دارایی امروز (چهارشنبه 30 فروردین) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در راستای هدفگذاری رونق تولید و یکی از مطالبات صادرکنندگان کشور که به دنبال پیش بینی پذیری اقتصاد کشور بودند و از آیین‌نامه‌های مکرر و غافلگیر کننده شکایت داشتند؛ امروز هیات وزیران مصوب کرد که دستگاه‌های اجرایی یک ماه و تا پایان اردیبهشت فرصت دارند که تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور را یک هفته قبل از ابلاغ رسمی، به فعالان اقتصادی کشور ابلاغ کنند تا نظرهای آنان اخذ شود و اگر ثبت نشود الزام آور نخواهد بود.

    وی ادامه داد: با این مصوبه بخشنامه‌ها و آئین نامه‌هایی که در کشوی دستگاه‌ها و مدیران باقی می ماند و با آن اعمال سلیقه می کردند، در حوزه تولید از پایان اردیبهشت ماه باید خاتمه پیدا کند.

    وزیر اقتصاد تصریح کرد: هر حق و تکلیفی که برای مردم و کسب و کارها در مقررات مصوب هر دستگاهی انجام خواهد شد 15 روز بعد از درج در تارنمای معاونت حقوقی ریاست جمهوری لازم الاجرا خواهد بود و مردم باید مراعات کنند؛ به این ترتیب امکان بخشنامه ها و آئین نامه های مکرر که پیش بینی پذیری را از تولید کنندگان و فعال کنندگان و صادر کنندگان بگیرد از28 اردیبهشت 1402 سلب خواهد شد.

    خاندوزی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفت: با توجه به این که در این راستا دولت در سال گذشته مصوبه ای داشته و مورد ایراد هیات تطبیق مصوبات قرار گرفت و به پایان سال 1401 نرسید، در قانون بودجه 1402 این حکم درج شده و امسال دولت می خواهد بدون اینکه به ماههای آخر سال برسد این اتفاق بیفتد.

    وی درباره ضمانت اجرایی این موضوع هم افزود: تمام تلاش دولت این است که با توجه به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی جزء اولویت هایی هستند که هم در مصوبه بودجه 1401 درج شده بود و هم درباره اینکه پیشروترین گروهی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند، دولت و مجلس اتفاق نظر دارد تلاش داریم امسال برای این گروه از افراد سهام عدالت را واگذار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو