عصر بازار

پس از ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی روی داد؛

خروج بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از بانک فِرست‌ ریپابلیک

عصر اعتبار- سپرده‌های بانک فِرست‌ ریپابلیک در سه ‌ماه اول سال، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت و این بانک اعلام کرد در حال بررسی گزینه‌هایی از جمله تغییر ساختار ترازنامه خود، تأثیرگذاشتن بر سود بازار و کاهش ۲۱ درصدی سهام خود است.

خروج بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از بانک فِرست‌ ریپابلیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این نتایج برای فِرست‌ ریپابلیک که گرفتار مشکلات است، اهمیت زیادی دارد. زیرا این بانک برای افزایش سپرده‌های بیمه‌شده، کاهش استقراض از فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و کاهش مانده وام آماده می‌شود، در حالی که قصد دارد تقریباً 20 تا 25 درصد از نیروهای خود را در سه ماه دوم سال تعدیل کند.

    سقوط بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر در ماه گذشته، اعتماد به بانک‌های منطقه‌ای آمریکا را متزلزل و مشتریان را وادار کرد تا میلیاردها دلار را به مؤسسات بزرگ‌تر منتقل کنند؛ پس از این رویداد، بانک فِرست‌ ریپابلیک در کانون توجه قرار گرفت.

    نیل هالند (Neal Holland)، مدیر ارشد مالی این بانک، اظهار کرد: پس از بسته‌ شدن چندین بانک در ماه مارس، با خروج بی‌سابقه سپرده‌ها مواجه شدیم.

    طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی رِفینیتیو، فِرست‌ ریپابلیک در سه ماه اول منتهی به مارس (اسفند، فروردین) 1.23 دلار آمریکا در هر سهم به‌ دست آورده است که بالاتر از 85 سنت برآورد شده توسط تحلیلگران است.

    نتایج نشان‌دهنده میزان آسیب‌پذیری بانک فِرست‌ ریپابلیک پس از بحران ماه گذشته است. پس از ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و بانک سیگنچر بر نگرانی‌هایی که بر سامانه مالی آمریکا سایه گسترده بود، افزوده شد. پس از آن، مشخص شد که بانک فِرست‌ ریپابلیک تا چه اندازه آسیب‌پذیر است.

    تحلیلگران بانکی و کارشناسان صنعت معتقدند که این بانک برای احیای ثروت خود با مسیری دشوار روبه‌رو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی