عصر بازار

تعامل اثربخش بانک ایران زمین با فین تک‌ها و پیاده‌سازی اکوسیستم بانکداری دیجیتال

عصر اعتبار- افزایش تعامل بانک ایران زمین با کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک، به دلیل تمرکز بانک بر روی توسعه فعالیت‌های خود در حوزه دیجیتالی و فین‌تک است. این بانک با ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه درصدد ارایه خدمات بانکی باکیفیت‌تر، راحت‌تر و متفاوت‌تر و حتی ارایه خدمات غیر بانکی به مشتریان برآمده است.

تعامل اثربخش بانک ایران زمین با فین تک‌ها و پیاده‌سازی اکوسیستم بانکداری دیجیتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تیتر20 ، امروزه فناوری مالی یا همان فین تک‌ به حوزه‌های متعدد و گسترده‌ای ورود پیدا کرده‌ و توانسته‌ با نوآوری‌های خود تاثیر به‌سزایی بر روی بازارهای مالی و همچنین خدمات مالی از طریق ایجاد مدل‌های کسب و کار و محصولات جدید بگذارد که یکی از این حوزه‌ها، بانکداری است.

    ورود فین تک‌ها به حوزه بانکداری موجب تغییرات اساسی در ارایه خدمات بانک به مشتریان شده که در این میان بانک ایران زمین یکی از بانک‌های پیشتاز است که تعاملات خود را در این زمینه افزایش داده و با ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه در صدد ارایه خدمات بانکی باکیفیت‌تر، راحت‌تر و متفاوت‌تر و حتی ارایه خدمات غیر بانکی به مشتریان برآمده است.

    این بانک در راستای گسترش بانکداری دیجیتال، سرویس‌های مختلفی را تولید کرده و آنها را در اختیار فین تک‌ها قرار داده تا بتوانند از این طریق به مشتریان خود خدمات رسانی کنند.

    تعامل بانک ایران زمین با فین تک‌ها
    بانک ایران زمین در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد از دو محصول جدید خود یعنی پلتفرم بانکداری دیجیتال فراز‌  با شعار «مهاجرت از خدمات مبتنی بر تراکنش به خدمات مبتنی بر تجربه مشتری» و کارت چند‌منظوره جامپ پلاس (کارتی ترکیبی در حوزه شتاب، تخفیف و اعتبار) رونمایی کرد و از آنها به عنوان سرویس‌های ویژه‌ در حوزه ارایه خدمات مالی نام برد که فین تک‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند.

    پلتفرمی که بانک ایران زمین با نام «فراز» معرفی کرده در واقع یک نوع زیست بوم برای افراد است؛ به این صورت که این امکان را به افراد و شرکت‌ها می‌دهد تا متناسب با نیاز خود از خدمات بانکی استفاده کنند و سرویس‌های خود را متناسب با نوع خدمات خود طراحی و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

    اقدامات تعاملی بانک ایران زمین با فین تک‌ها
    بانک ایران زمین در سال‌های اخیر با هدف توسعه فعالیت‌های خود در حوزه دیجیتالی و فین‌تک، تلاش کرده تا تعامل خود با کسب‌وکارهای دیجیتال و فین‌تک را افزایش دهد و در همین راستا در زمینه‌های مختلفی فعالیت کرده که برخی از آنها در ادامه عنوان شده است.

    • ارایه خدمات بانکی الکترونیک: بانک ایران زمین با ارایه خدمات بانکی الکترونیک، شامل اینترنت بانک، موبایل بانک و کارت‌های پرداخت، به کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک کمک می‌کند تا به راحتی و با سرعت بالا تراکنش‌های خود را انجام دهند.

    ‌. ارایه خدمات تجارت الکترونیک: این بانک با ارایه خدمات تجارت الکترونیک، امکان پذیرش پرداخت‌های آنلاین را برای کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک فراهم می‌کند.

    • ارایه خدمات فناوری اطلاعات: بانک ایران زمین با ارایه خدمات فناوری اطلاعات، از جمله ارایه سامانه‌های مدیریت مالی، سامانه‌های گزارش‌دهی و سامانه‌های پشتیبانی فنی، به کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

    • حمایت مالی: بانک ایران زمین با ارایه خدمات حمایت مالی، به کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک کمک می‌کند تا بتوانند در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه کسب و کار، بازاریابی، تحقیق و توسعه و ... فعالیت کنند.

    . طراحی و ساخت پلتفرم: این بانک پلتفرم‌های ویژه‌ای در حوزه ارایه خدمات مالی ساخته تا فین تک‌ها بتوانند آنها را به کار گیرند که جدیدترین آن پلتفرم فراز بوده است.

    به طور کلی، افزایش تعامل بانک ایران زمین با کسب و کارهای دیجیتال و فین‌تک، به دلیل تمرکز بانک بر روی توسعه فعالیت‌های خود در حوزه دیجیتالی و فین‌تک است.

    از این رو، هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه، اقدامات چشم‌گیری را در تعامل با فین تک‌ها در حوزه بانکداری دیجیتال انجام داده و توانسته با طراحی و ایجاد زیرساخت‌های لازم این امکان را برای مشتریان فراهم کند که بتوانند علاوه بر خدمات بانکی از سرویس‌های دیگر همچون افتتاح حساب غیر حضوری، خدمات کارت هدیه دیجیتال، باشگاه مشتریان، کارت چند منظوره، فردابانک، ارتباط مدرن با مشتریان و دیگر خدمت‌ها استفاده کنند.

    راه‌اندازی اولین نئوبانک کشور
    بانک ایران زمین با همکاری فین تک‌ها و فعالان حوزه بانکی، سرویس‌های کارآیی را به مشتریان ارایه کرده که یکی از آنها نئوبانک است.
    بانک ایران زمین طی یکسال اخیر توانست با همکاری هلدینگ های‌وب اولین نئوبانک واقعی را تحت عنوان «فردا بانک» در کشور راه‌اندازی و زمینه را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت کسب و کارهای نوپا ایجاد کند.

    نسخه اولیه «نئوبانک فردا» اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته بود که اختیار کاربران قرار گرفت.کاربران در فردا بانک، خدمات بانکی آنلاین با توجه به نیازهای مالی و پرداختی خود دریافت می‌کنند.

    باشگاه مشتریان دیجیتال بانک ایران زمین
    بانک ایران زمین در تعامل با فین تک‌ها و با توسعه بانکداری دیجیتال، زیر ساخت‌های لازم را برای شناسایی نیاز مشتریان را فراهم آورد و در همین راستا باشگاه مشتریان متفاوتی را در فضای دیجیتال برای براساس میزان وفاداری مشتریان ایجاد کرد.
    در این باشگاه سعی شده تمام خدمات و سرویس‌های مختلف در همه ابزارها و شبکه‌های اجتماعی و بر اساس علایق مشتریان به آنها ارایه شود.

    مرکز ارتباط با مشتریان دیجیتال
    مرکز تماس با مشتریان بانک ایرن زمین به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته پاسخگوی مشتریان و انجام امور بانکی آنها است.
    این بانک همچنین در راستای ایجاد مرکز تماس دیجیتال با مشتریان نیز اقداماتی انجام داده تا مشتریان بتوانند در هر زمان و مکان از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاعات مورد نیاز خود را توسط کارشناسان این مرکز دریافت کنند و از سرویس های بانک ایران زمین استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی