عصر بازار

تاسیس بانک مشترک بین ایران و سوریه

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مشترکی بین ایران و سوریه برای انجام تبادلات تجاری و اقتصادی بازرگانان تاسیس می شود.

تاسیس بانک مشترک بین ایران و سوریه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش گفت:  15 سند همکاری بین ایران و سوریه امضا شد که  بی سابقه ترین سندهای همکاری  به لحاظ تعداد و به لحاظ اهمیت موضوع  به شمار می رود

    به گفته رئیس کمیسیون مشترک روابط ایران و سوریه بخش  زیادی از سندهای امضا شده وضعیت تجارت و فعالیت اقتصادی بین دو کشور را تسهیل می کند و تجار  فعالان بهتر و با کیفیت تر و با  حجم گسترده تر می توانند به تجارت بپردازند

    او در خصوص  برقراری پروازهای ایران و سوریه می گوید:  سالانه 50 هزار نفر زائر به زیارت  حضرت  زینب  و حضرت رقیه (ص)  جابه جا می شوند که در این زمینه هفته‌ای  هزار نفر در قالب 3تا 5پرواز به صورت هفتگی  برقرار شود که ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

    وزیر راه و شهرسازی  می گوید: بانک مشترک بین ایران و سوریه  از طریق همکاری با بانک مرکزی و فراهم شدن زیر ساخت تاسیس می شود.

    بذرپاش  گفت:  بانک مشترک و بیمه مشترکی  هرچه سریعتر برای  تبادل مستقیم اقتصادی  تاسیس می شود و تا راه اندازی بانک مشترک  مقرر شد  یک بانک عامل  در ایران  و یک  بانک عامل  در سوریه تشکیل شود و تبادلات مالی و تجاری بین دو کشور انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی